Informatie Jeugdschaatsen (heel én half seizoen)

Informatie Jeugdschaatsen 2023-2024 (heel én half seizoen)

Wanneer beginnen we?
Heel seizoen:
De schaatslessen starten op zaterdag 28 oktober van 10.00-11.00 op IJsbaan de Meent.
De laatste les is op zaterdag 30 maart 2024.

Half seizoen (1e):
De laatste les is op zaterdag 6 januari 2024.

Half seizoen (2e):
De schaatslessen starten op zaterdag 13 januari van 10.00-11.00 op IJsbaan de Meent.
De laatste les is op zaterdag 30 maart 2024.

Woensdagmiddag jeugdschaatsen:
De schaatslessen starten op woensdag 1 november van 16.30-17.30 op IJsbaan de Meent.
De laatste les is op woensdag 27 maart 2024. (Ook op woensdag is een half seizoen mogelijk).

Hoe kom ik de Meent in?
Het toegangspasje voor het Jeugdschaatsen ontvangt u voorafgaand aan de lessen. Hiermee heeft u toegang tot ijsbaan de Meent.
Kom ruim op tijd en zorg dat uw kind op de aanvangstijd klaar staat!
Houd rekening met benodigde tijd voor omkleden en schaatsen onderbinden.

In welke groep zit mijn kind?
De groepsindeling is gebaseerd op de ervaring van uw kind en eventuele wensen om samen met een vriendje of vriendinnetje te schaatsen. Het gebeurt eigenlijk altijd wel dat er gedurende het seizoen kinderen naar andere groepen over gaan omdat blijkt dat een andere groep toch beter past. Het is op voorhand niet altijd in te schatten wat het gemiddelde niveau van een groep is. Om te voorkomen dat een kind dan een seizoen lang boven of onder haar niveau schaatst (wat natuurlijk niet leuk is) kan het dus zijn dat een kind nog na een aantal lessen in een andere groep komt. De trainers van de groep hebben hier de regie in.

Hoe vind ik jullie op de ijsbaan?
De trainers zijn herkenbaar aan hun zwarte jasjes met een witte balk met daarop de naam van de vereniging (Chronos). Spreek ons aan en we helpen je op weg naar de juiste groep.

Welke schaatsen en kleding moet mijn kind aan?
Schaatsen:
Zorg voor scherp geslepen schaatsen, ook tijdens het seizoen! Dit vergroot het plezier enorm, niets is zo hinderlijk als botte schaatsen! Onze voorkeur gaat uit naar Combi-noren. Géén kunst- of hockeyschaatsen!

U kunt de schaatsen ook huren, dit kan o.a. bij http://www.norgsport.nl/ of http://www.fortysixsports.nl/ Regel dit tijdig.

Kleding:
Het is verplicht om handschoenen te dragen en om een muts op te hebben, een helm wordt geadviseerd. Dit heeft met de veiligheid te maken, ze bieden namelijk bescherming bij een val.
Bij het schaatsen hebben we uiteraard te maken met koudere temperaturen. Hierdoor is warme kleding een must, echter te warme kleding bijv. een skibroek of skipak zijn vaak te warm en de schaatsleiders en trainers zorgen ervoor dat de kinderen weinig stil staan.

We raden een trainingsjack of joggingsbroek of trainingsbroek aan evt. met een thermo-ondergoed eronder. Tevens raden we aan om een reservebroek mee te nemen, het kan namelijk voorkomen dat bij hogere buitentemperaturen water op het ijs staat wat bij valpartijen kan leiden tot een natte broek. Een spijkerbroek is níet geschikt om te dragen tijdens de schaatsles. Een spijkerbroek is hiervoor niet gemaakt, ze zijn snel koud en kunnen schuurplekken geven.

Prijzen

De kosten voor een heel seizoen jeugdschaatsles bedragen € 77,= , voor een half seizoen € 53,=.

Het lesgeld dient voor de eerste les overgemaakt te zijn op IBAN NL61 RABO 0146 9800 50 t.n.v. Sportclub Chronos.

Belangrijke data Activiteit
28 oktober 2023 Start eerste les heel seizoen en 1e half seizoen
1 november 2023 Start eerste les woensdagmiddag
18 + 22 november 2023 Ouder-kind training (1 ouder per kind)