Jeugdschaatsen

Meer / extra informatie >> Jeugdschaatsen seizoen 2023-2024 klik hier

IJspret voor de jeugd
Goed leren schaatsen op jonge leeftijd is plezier voor de toekomst. Op speelse wijze leren onze jeugdtrainers de kinderen schaatsen. Leuke oefeningen, samen met de andere kinderen en met de trainer, maken dat het leren schaatsen heel vanzelfsprekend gaat. Onze trainers zorgen dat de kinderen zich snel op hun gemak voelen in de groep en creëren een veilige omgeving om het schaatsen te leren.

Twee keer per schaatsseizoen kunnen de kinderen laten zien hoeveel ze al hebben geleerd bij de schaatslessen. Er worden twee echte wedstrijden (100 en 300 meter) voor de jeugd georganiseerd. St. Nicolaas brengt de kinderen altijd een bezoekje en het seizoen wordt met een ‘Elfstedentocht’ afgesloten.  Het jeugdschaatsen wordt door de Sportclub Chronos door deskundige leiding gegeven, onder verantwoordelijkheid van de KNSB.

KNSB Vaardigheidspaspoort
Sinds een paar jaar wordt door de KNSB het vaardigheidspaspoort gebruikt voor de schaatslessen voor de jeugd. In een schaatsles leren de kinderen verschillende dingen die belangrijk zijn voor het schaatsen. Aan het einde van de schaatslessen behalen de kinderen hun vaardigheidspaspoort, hierin staat precies wat ze allemaal hebben geleerd in de schaatsles. Niveau 2 is voor kinderen die net begonnen zijn met schaatsen en niveau 7 voor kinderen die al langer les hebben. Voor meer info over het KNSB jeugdschaatsen: Klik hier

Voor welke leeftijd?
De leeftijdscategorie is van 6 t/m 12 jaar. Op het ijs worden de groepen op geoefendheid ingedeeld. De deskundigheid van de schaatsers wordt d.m.v. een het vaardigheidspaspoort bijgehouden.

Ons team
We hebben een enthousiast team van gediplomeerde jeugdschaatsbegeleiders, met coördinatie door Richtje Taal.

De lessen
De schaatslessen voor de jeugd worden gegeven bij kunstijsbaan De Meent.

De  kinderen worden naar leeftijd en niveau ingedeeld in een schaatsgroepje. We proberen rekening te houden met vriendjes en vriendinnetjes. Ze kunnen met elkaar in één groepje. Echter is dit niet altijd mogelijk als het niveau verschil  te ver uit elkaar ligt.

U kunt kiezen tussen een heel of en half seizoen of woensdagmiddag.
Het schaatsseizoen is van oktober t/m half maart, afhankelijk van de openingstijden van de Meent.
Een heel seizoen én het woensdagmiddag jeugdschaatsen is ongeveer 21 lessen en deze beginnen zodra de ijsbaan open gaat.
Een half seizoen begint begin januari en bestaat uit ongeveer 10 lessen.
Bij het woensdagmiddag jeugdschaatsen kunnen ouders ook meedoen voor het normale lesgeld. Zij kunnen dan ook aansluiten bij de lessen, zodat de lessen gezamenlijk gevolgd kunnen worden.

Betaling lesgeld op IBAN: NL61 RABO 0146 9800 50 t.n.v. Sportclub Chronos

Meer informatie?
Heeft u vragen? Neemt u dan contact op via e-mail: jeugdschaatsen@sportclubchronos.nl