Marathonschaatsen

Het schaatsen van de marathon heeft een hele lange traditie. Zo’n 40 jaar terug stonden op De Meent duizenden toeschouwers langs de baan hun helden aan te moedigen. Namen als Jeen van de Berg, Evert van Benthem, Jan Roelof Kruithof, Dolle Dries e.a. lagen op ieders lip en zij vochten om de prijzen terwijl hun supporters op de banken stonden.

Het aantal toeschouwers was weliswaar een stuk geringer maar het enthousiasme niet minder. In het schaatsseizoen worden er bijna elke week marathonwedstrijden verreden.

Locatie en tijd

De wedstrijden worden gehouden bij ijsbaan De Meent op vrijdagavond om 21.30 uur.

Programma

Voor het programma, aanvangstijden en uitslagen verwijzen we je naar de website van de marathoncommissie.

Buffelavonden

Alsof marathonschaatsen als niet genoeg uithoudingsvermogen vergt, zijn er de Buffelavonden georganiseerd. Er worden dan 75, 100 of 125 ronden gereden! Al deze wedstrijden zijn voor bezoekers vrij toegankelijk.