Fluwelen fusie van Schaatstrainingsgroepen Bergen en Schoorl

2016-06-14 0 Door chronos

Na een jaar van zorgvuldige voorbereidingen zijn de Schaatstrainingsgroep Bergen en de Schaatstrainingsgroep Schoorl opgegaan in één nieuwe vereniging: Sportclub Chronos. Op 1 juni 2016 werd de fusie een feit bij de algemene vergadering in het clubgebouw van Il Primo aan de Zwarteweg in Bergen.

De vereniging biedt volop sportieve mogelijkheden, van hardlopen in het prachtige duingebied tot schaatsen voor recreatieve- en wedstrijdrijders. Voor de kinderen van de basisschool is er jeugdschaatsen op de Meent op zaterdagochtend.

groepsfoto van hardlopers bij de molen

Leden van Sportclub Chronos na een conditietraining in het Schoorlse duingebied

De initiatiefnemers van het samengaan zijn Lex Pannekoek en Dennis van Dok, voorzitters van Bergen en Schoorl. Door de jaren heen hebben zij hun clubs kleiner zien worden, een beeld dat gezien wordt in het hele verenigingsleven. Door deze fusie staat de club er weer goed voor en zijn er volop mogelijkheden om goede sport aan te kunnen bieden.

In het najaar staat er een serie boslopen op het programma over een zeer uitdagend parcours, de eerstvolgende is op zondag 9 oktober. De uitsmijter is de kerstloop op tweede kerstdag.

Op 15 oktober opent de Meent de deuren van de kunstijsbaan en wordt er getraind op maandag en donderdag, zowel recreatief op het publieksuur als sportief op de uren voor abonnementshouders.

Het bestuur van Sportclub Chronos

Het nieuwe bestuur van Sportclub Chronos met van links naar rechts Dennis van Dok (secretaris), Sjouke Siersema, Rob van Andel, Jim van Elst (penningmeester) en Lex Pannekoek (voorzitter).

In het voortraject is gekeken naar de overeenkomsten en verschillen. Daaruit bleek al snel dat er sterke gelijkenissen waren op sportief en organisatorische gebied, waardoor de activiteiten bijna naadloos in elkaar konden schuiven. Omdat er geen sprake was van grote druk, financiële nood of botsende culturen kan hier wel gesproken worden van een fluwelen fusie.

De nieuwe naam van de vereniging is gekozen na een oproep aan de leden om suggesties. Uit alle inzendingen zijn de drie beste gekozen waarop gestemd kon worden. Op 7 september is de nieuwe naam Sportclub Chronos door notaris Langereis in Bergen vastgesteld in de statuten van de vereniging.

Het bestuur bij de notaris

Lex Pannekoek en Jim van Elst kijken toe als notaris Maarten Langereis de nieuwe statuten ondertekent.

Voor meer informatie zie sportclubchronos.nl.

Contact: info@sportclubchronos.nl.