Loopjournaal 6 september 2017

2017-09-13 0 Door Dennis van Dok

Loopjournaal vanaf woensdag,
Woensdag, Omslag van het weer naar begin van de herfst. 12 lopers, gelukkig komen er wat meer in de aanloop naar de wedstrijden, maar er zijn nog lopers die thuis blijven. Trek de loopschoenen maar weer aan. Van de kleedkamer in één keer door naar ons bankje 43 aan de Schoorlse Zeeweg. Carla had een hele serie heftige en actuele oefeningen, zodat iedereen goed ingetraind was voor de volgende onderdelen. Loopoefeningen op de Zeeweg. Toen zocht Gerard zijn rondje weer op langs het schelpenpad richting het heideveld. Een mooi rondje met twee toppen achter elkaar. Iedereen kon weer onstuimig trainen en dat werd ook gedaan.
Op de fiets naar huis moest het licht weer aan.

Zaterdag, 6 lopers. Dick Ernste nam ons op sleeptouw dwars door duin en bos op het volgende schema: 3x 1 minuut, oplopende snelheid, 3×2 minuten, oplopende snelheid, 3×3 minuten, oplopende snelheid, en deze serie 2 keer.
Liepen na duin en bos zomaar op het strand bij Camperduin richting Hargen langs de vloedlijn, inclusief slootje springen. Het werd weer een hele rit: 1 uur 35 minuten.
Maar er wordt nu weer goed getraind.

Aad van Wonderen was deelnemer aan de kermiscross Zijdewind.

Zondag, Eerste bosloop Schoorl.
Kristof van Malderen wint Bosloop Schoorl Voormalig topatleet Kristof van Malderen was zondag de afgetekende winnaar van de Bosloop Schoorl. Het zware parcours van 10,5 kilometer legde hij af in 40.22 minuten. Ronald Rol uit Warmenhuizen werd in 44.13 minuten tweede.
De snelste dame op de lange afstand was Carola van Assem uit Rotterdam in 49.34 minuten. Tweede werd Tonny Houtenbos uit Schagerbrug.
Op de vier kilometer was Tycho Deken uit Heerhugowaard de snelste man in 17.59.
Tara Koomen uit Hoogkarspel pakte de zege bij de dames vier kilometer.
De Boslopen worden georganiseerd door Sportclub Chronos.

De volgende Boslopen zijn op de zondagen 8 oktober, 12 november en 10 december 2017.
Zie ook www.sportclubchronos.nl

PS. Winnares bij de vrouwen Carola van Assem komt oorspronkelijk van Schoorl, haar ouders wonen er.

Gerda van Straaten was deelneemster aan de bootcamp-Obstacle Run in het Geesterambacht.

Maandag, regen en ook onweer. Er werd niet gelopen en gewandeld.
Heel verstandig, met onweer niet in het bos. Is niet gezellig.

Nieuws,
De inschrijving voor de halve marathon Egmond aan Zee staat op!!!!
De inschrijving voor de Groet uit Schoorl Run per half september.
Bij een tweede mail volgt info over de trailclinic de zaterdag voor de Trail Schoorl.

Zaterdag, 16 september: Dam tot Dam-wandeltocht Zondag, 17 september: Dam tot Dam-fietsroute Zondag, 17 september: Dam tot Dam loop.