Verslag Bosloop 7-10-2017 Schoorl

2017-10-15 0 Door Dennis van Dok

Bosloop Schoorl van zondag, 8 oktober 2017.

Prima omstandigheden voor de 80 deelnemers aan de tweede bosloop Schoorl. Geen wind, goede temperatuur en geen neerslag en het bos was gehuld in herfstkleuren.
Mooie winnaar in Oscar Wokke die in het vorige seizoen ook een aantal keren heeft gewonnen in een tijd van 41.21.

Tijdens de eerste bosloop op 10 september waren de winnaars: voormalig topatleet Kristof van Malderen in 40.22, het parcoursrecord staat op naam van Edo Baart uit Bergen in 37.38 geleopen in 2013. en bij de vrouwen Carola van Assem uit Rotterdam in 49.34.

De Schoorlse lopers van Sportclub Chronos hebben de laatste tijd niet stil gezeten.
Op 24 september liep Sander Kaandorp de halve marathon van Texel in 1.50.29.
Op zaterdag, 30 september was de halve marathon van Katwijk een zware loop met erg veel duinen.
Daar liepen Dick Ernste in 1.47.03 en Klaas Tillema in 1.57.14.
Jos Hoogeboom uit Groet liep vorige week de 10 km in Bergen in een pr van 46.01 Volgende week is Michiel Beeldman deelnemer aan de marathon Amsterdam.

Geachte redactie,
Zou u een kort verslag willen plaatsen over de Bosloop in Schoorl van deze zondag? Zie het onderstaande. Ik heb tevens een foto bijgevoegd.
Hartelijk dank,
Dick Ernste, Sportclub Chronos
—————————————————————————————————-
Jennifer van der Voorden en Oscar Wokke winnen Bosloop Schoorl
Jennifer van der Voorden was zondag de snelste dame bij de Bosloop Schoorl. Met een tijd van 53.20 minuten bleef zij Marjolein Bijwaard uit Beverwijk ruim een minuut voor. Bij de heren pakte meervoudig winnaar Oscar Wokke opnieuw de zege. Jos van Soest uit Broek op Langedijk werd tweede, net voor Alkmaarder Jos Wever.
Op de vier kilometer waren de vrouwen sneller dan de mannen. Jeske Hoogeboom uit Groet won in 18.36 minuten, voor haar zus Maaike. De eerste man kwam op plek 5, Arno Waayer uit Uithoorn. De Boslopen worden georganiseerd door Sportclub Chronos.
De volgende Boslopen zijn op de zondagen 12 november en 10 december 2017.
Zie ook www.sportclubchronos.nl