Loopjournaal van maandag, 24 september 2018

2018-09-25 0 Door Dennis van Dok

Onder redactie van Klaas Tillema

Weekeinde van 22 en 23 september volledig in het teken van de sportmanifestatie Amsterdam-Zaandam.
Op de zaterdag de wandeltocht Dam tot Dam,
s avonds in Zaandam de Damloop bij Night.
Op de zondag de fietstocht Dam tot Dam.
Daarna de DamtotDamloop 2018.

Het is bijna een quizvraag: Hoeveel plaatsen eindigend op …dam deden de fietsers van de lange afstand aan??? Het zijn er 13, maar weet je welke???????

Aan de wandeltocht en de fietstocht werden posten bemand door vrijwilligers van ons uit Groet en Schoorl. De organisatie daarvan is in handen van Wim Kraakman, zie zijn verslag hieronder.

“Afgelopen weekend was weer het Dam tot Dam-weekend. Behalve dat er enkele van onze leden deel namen aan een van de activiteiten werd er ook door enkele leden geholpen. Zo was op zaterdag bij het wandelen Roland Broersen, Gerard Becker, Joop Mulder en Awni Ooro actief. Op zondag was Gerard Dekker, Jan Karsten, Marry Mulder, Cees Stoop en Wim Kraakman, samen met nog 5 vluchtelingen actief bij de stempel- en ravitailleringspost bij de Alkmaarse Poort . Altijd heel gezellige bezigheden.”
Let op!!!!! Voor het volgende evenement kun je je nog voor opgeven als vrijwilliger:
“Zondag 21 oktober is de marathon Amsterdam. Hier staan we altijd in en rond het Olympisch stadion. Ook een mooi evenement om mee te maken. Heb je interesse meld het alvast bij wimkraakman@hotmail.com “

Als eerste mailde Linda Kager haar verslagje:
Hoi Klaas,
Even voor de notulen: ik heb vandaag de Dam tot Damloop uitgelopen in 1.36,15. Was ik best tevreden mee. Met dank aan al jullie trainingen!
Linda Kager. Startnummer 44731
P.S. Ik sla as maandag en woensdag even over, even bijkomen… Ik doe dinsdag zelf een kort herstellingsloopje. Groeten!

Jeske Hoogeboom, startnummer 444, liep 1.17.44 en werd 10e bij vrouwen sen.
Leon van Bourgonje, startnummer 10571 liep 1.10.23 (2017 1.10.43 en 2016 1.12.53).
Sander Kager, startnummer 10572 liep 1.09.36.
Leon en Sander liepen voor de Antoni van Leeuwenhoek Foundation.
Alex Pastoor, startnummer 8177, liep 1.19.17.
Alle drie liepen ze een negatieve split!!!!!!!

Na de seizoenstart van afgelopen woensdag, 19 september gaan de trainingen gewoon door op de woensdag, zaterdag en maandag.

AGENDA:
Zaterdag, 29 september: 10km Katwijk;