Loopjournaal van woensdag, 3 oktober 2018.

2018-10-08 0 Door Dennis van Dok

Onder redactie van Klaas Tillema

Rondje Bergen op zondag, 7 oktober 2018.
Perfecte omstandigheden, geen wind en neerslag, goede temperatuur en droog parcours. Veel deelnemers over de 3 afstand. Het is dan een mooi gezicht een lange sliert hardlopers in kleurrijke shirts door het centrum van Bergen en door het duin- en bosgebied.
Jos Hoogeboom uit Groet met startnr 1406 liep de 10 km in 46.15 ( 2017 46.01). Goed gelopen Jos en mooi om je te zien lopen.
Uit Warmenhuizen oa. Frans Kroes start nr 1477 in 44.24.
En als vertegenwoordigster van de mannen van de Loopgroep op de 10 km met als startnummer 1199: Maya Barsky van Bourgonje in 60.31 (in 2017 58.55). Met één stapje harder was het dan ook weer onder de 60 geweest.

Het archief van Gerard.
De laatste tijd kijkt Gerard weer eens in zijn foto-archief. Als bijlage nu een foto uit 2008, dit ter gelegenheid van het nieuwe shirt: Run4Fun. En natuurlijk bij ons BANKJE aan de Schoorlse Zeeweg.

“Zondag 21 oktober is de marathon Amsterdam. Hier staan we altijd in en rond het Olympisch stadion. Ook een mooi evenement om mee te maken. Heb je interesse meld het alvast bij wimkraakman@hotmail.com

Belangrijk: Zorg bij de trainingen voor witte kleding en/of een lampje aan je arm/been, want het is weer erg donker s avonds.

AGENDA:
Zondag, 14 oktober: Bosloop Schoorl;
De Bosloop staat toch in de agenda. Ook als je niet deelneemt kun je wel komen kijken.
Zondag, 21 oktober: Marathon Amsterdam;
Al aangemeld als vrijwilliger bij Wim Kraakman?
Zondag, 28 oktober: Trial Schoorl;
Wordt weer spannend.

Bosloop Schoorl op zondag 14 oktober
Zondag 14 oktober start weer een reeks van drie hardloopwedstrijden door de Schoorlse Duinen. U kunt kiezen uit twee afstanden, de 4 kilometer of de 10,5 kilometer. De wedstrijd gaat over onverharde paden door de hoogste en mooiste duinen van Nederland.
De start is om 10.30 bij Restaurant The Tree Pancakes & more, Duinvoetweg 12 onderaan het Klimduin in het centrum van Schoorl. Vanaf 9.30 uur kunt u zich daar inschrijven. Kosten € 4,00, met medaille € 5,00.
Betaald parkeren is op loopafstand.

De volgende Boslopen zijn op de zondagen, 11 november en 9 december 2018. Schrijf deze data alvast in uw agenda! De Boslopen worden georganiseerd door Sportclub Chronos. Dit is de nieuwe naam van de gefuseerde schaatstrainingsgroepen van Bergen en Schoorl.
Chronos geeft ook hardlooptrainingen voor beginners en gevorderden in Schoorl en Bergen. Informatie: Klaas Tillema, tel 072-5091518 of kj.tillema@quicknet.nl. Zie ook www.sportclubchronos.nl

Restaurant The Tree Pancakes & more.
Bij dit gezellige en prachtig ingerichte restaurant, gelegen aan de voet van het Klimduin en naast De Zilte Zoen, kunnen de sporters én supporters natuurlijk ook terecht voor heerlijke koffie met gebak en een smakelijke lunch of diner! In de keuken wordt zoveel mogelijk gewerkt met lokale producten. Zo komt het pannenkoekenmeel van meelmolen Kijkduin en de kaasfondue van Kaasboer Niek. Ook de hamburgers, salades en lekkere broodjes zijn het proeven waard!

Mocht je niet kunnen lopen of je bent geen medewerker/ster kon dan in ieders geval even kijken en misschien een kopje koffie drinken bij The Tree.

Voor de aanstaande bosloop is nog een vrijwilliger nodig.
Wie meldt zich via een RETOURMAIL aan!!!!!!!!!!