Loopjournaal 28 november 2018

2018-12-04 0 Door Dennis van Dok

Onder redactie van Klaas Tillema

Woensdag, 5 DECEMBER 2018 – SINTERKLAASAVOND == GEEN TRAINING.

Woensdag, 28 november.
Oplopende temperatuur van 4 graden s morgens tot 10 graden aan het einde van de training met 10 lopers. Training bij het begin van de Zeeweg, drie kanten op, korte felle sprints. 18 sprint van 200 meter. Die voel je wel.
Zaterdag, Nico ging voor de training voor het vaartspel door de Schoorlse bossen en duinen. De 10 lopers zwoegden vanaf de eerste minuut door de mooiste loopgebieden van Nederland en steeds maar rondjes draaien. Dan hard gaan op een bepaald traject, dan weer op tijd. We hebben er allemaal weer van genoten!

BOSLOOP SCHOORL op zondag, 9 december.
Bosloop Schoorl op zondag 9 december
Zondag 9 december start de laatste van drie hardloopwedstrijden door de Schoorlse Duinen. U kunt kiezen uit twee afstanden, de 4 kilometer of de 10,5 kilometer. De wedstrijd gaat over onverharde paden door de hoogste en mooiste duinen van Nederland.
De start is om 10.30 bij Restaurant The Tree Pancakes & more, Duinvoetweg 12 onderaan het Klimduin in het centrum van Schoorl. Vanaf 9.30 uur kunt u zich daar inschrijven. Kosten € 4,00, met medaille € 5,00.
Betaald parkeren is op loopafstand.
De Boslopen worden georganiseerd door Sportclub Chronos. Dit is de nieuwe naam van de gefuseerde schaatstrainingsgroepen van Bergen en Schoorl.
De volgende loop is de Kerstloop Bergen op Tweede Kerstdag, 26 december 2018.
Chronos geeft ook hardlooptrainingen voor beginners en gevorderden in Schoorl en Bergen. Informatie: Klaas Tillema, tel 072-5091518 of kj.tillema@quicknet.nl. Zie ook www.sportclubchronos.nl
Restaurant The Tree Pancakes & more.
Bij dit gezellige en prachtig ingerichte restaurant, gelegen aan de voet van het Klimduin en naast De Zilte Zoen, kunnen de sporters én supporters natuurlijk ook terecht voor heerlijke koffie met gebak en een smakelijke lunch of diner! In de keuken wordt zoveel mogelijk gewerkt met lokale producten. Zo komt het pannenkoekenmeel van meelmolen Kijkduin en de kaasfondue van Kaasboer Niek. Ook de hamburgers, salades en lekkere broodjes zijn het proeven waard!

Nieuws.
Een tijd geleden liepen wij bovenop de Zwarte Blink. Toen stond er een nieuwe ronde picknickbank, heel keurig, maar nog zonder plaatje. In de Duinstreek van deze week stond dat de bank was aangeboden door de Computer Sociëteit Schoorl. (Compsoos). In mei dit jaar is deze club gestopt. Op 48 meter hoogte staat nu deze bank als herinnering aan de Compsoos. Inmiddels is het naamplaatje aangebracht.

AGENDA:
Even, welverdiend, rust.
Zaterdag, 8 december: Midwinterduinloop Egmond Binnen
Zondag, 9 december: Derde Bosloop Schoorl.
Zondag, 23 december: Eerste Nova-Bosloop (niet in competitie)
Woensdag, 26 december 2018. Tweede kerstdag Bergen (wel in competitie)
Maandag, Tweede Paasdag, 22 april 2019. Paasloop Bergen, 6,10,15 km.
En elke woensdagavond om 19.00 uur TRAINING.
/01/DSC_0104-744×1024.jpg” alt=”” width=”186″ height=”256″ hspace=”20″ /> Onder redactie van Klaas Tillema