Loopjournaal 21 november 2018

2018-12-04 0 Door Dennis van Dok

Onder redactie van Klaas Tillema

Loopjournaal vanaf woensdag,
Devil’s Trial. Op Schiermonnikoog.
Vrijdag 9 november vertrokken wij naar het prachtige eiland Schiermonnikoog. Fietsen mee dus we konden zo vanaf de boot het laatste stukje fietsen naar ons hotel. Vrijdag stond voor de rest van de dag in het teken van parcours verkennen met de fiets, een goed maal eten bij van der Werff en op tijd naar bed! Want zaterdag stond onze trial van 15 km op het program. Er werd ook 30 km gelopen maar die is voor ons nog een maatje te groot. Na een goed ontbijt zijn we onze startnummers gaan ophalen bij recreatieboerderij de Oorsprong; teven startplek en finish. Dit verliep soepel.
Even uitrusten en om 12.00 uur weer present om weer op tijd te kunnen starten! Na een korte briefing klonk om 12.30 uur het startschot. Daar gingen we! Dick was al snel verder vooruit. We liepen ons eigen tempo.
De eerste 4 km waren vrij vlak en vielen best mee. Ik werd al wat overmoedig… Echter daarna begin pas het echte werk. Mooi Schiermonnikoog heeft duin, bos, zand, heuvels, kwelders…. En daar zijn we allemaal door- en overheen gelopen. Op 8 km een fouragepost bij de bunker. Even wat drinken en wat eten. Met frisse moed weer door. Het ging best lekker. Het venijn zat hem echter in de staart… de laatste kilometers waren zwaar… heel veel modder waar doorheen ‘geploegd’ moest worden. Het was nat en glibberig…
De allerlaatste 2 kilometers waren weer vlak maar de benen waren moe. Dus veel sneller ging het niet meer. Dick was al gefinisht en wachtte mij daar op. Nog een laatste rondje door de stal langs de koeien en daar was de finish. We hadden het gedaan! Moe en voldaan mochten we daarna aan de borrel bij de Toxbar. Topweekend. Met een zware Trial…. die ook heel leuk was.
Marcella
Plaats 58. Dick Molenaar 1.35.19
Plaats 173. Marcella Krijgsman 2.02.34.

Woensdag, Het gaat goed, 60% meer lopers dan de vorige week. Eerst wel koud, ongeveer 2 à 3 graden, daarna was het prachtig loopweer. Goed ingewerkt bij het bezoekerscentrum. De verlichting brandde.
Mooi rondje door Groet en langs de Nieuwe Weg. Goed gebuffeld.
Zaterdag,
Weer 10 lopers. Nico had een mooi programma uitgedacht: 3 x 1.600 meter en per keer sneller. Eerst 3km inlopen tot ongeveer de Julianalaan. Daarna de training.
Mariaweg uit, links af, daarna rechts naar het ATB parcours, bijna tot de Kerf.
2e 1600 meter: vanaf de Kerf over het strand SaZ voorbij. 3e op de Zeeweg terug. Daarna uitlopen tot het bankje. Ongeveer 11 km in 1.20 uur. Er was zoveel inzet dat niet gemerkt werd dat het onderhand donker was.
Aandacht:
Jos Hoogeboom kan al een poosje niet hardlopen wegens rugklachten. Stuur eens een appje op 06-51493783.

Naast de kerstloop op tweede kerstdag is de tweede loop vanaf Il Primo op Tweede Paasdag, nu 22 april 2019 over 6, 10 en 15 km. Er worden wel vrijwilligers gevraagd voor de organisatie op die dagen. Loop je niet me, meld je dan daarvoor aan.
Vrijdag, 30 november: algemene ledenvergadering van de Schoorlse IJsclub om 20.00 uur in De Blinkerd. Leden zijn welkom.
AGENDA:
Even, welverdiend, rust.
Zaterdag, 8 december: Midwinterduinloop Egmond Binnen
Zondag, 9 december: Derde Bosloop Schoorl.
Zondag, 23 december: Eerste Nova-Bosloop (niet in competitie)
Woensdag, 26 december 2018. Tweede kerstdag Bergen (wel in competitie)
Maandag, Tweede Paasdag, 22 april 2019. Paasloop Bergen, 6,10,15 km.
En elke woensdagavond om 19.00 uur TRAINING.