Loopjournaal vanaf woensdag, 6 februari 2019.

2019-02-18 0 Door Dennis van Dok
Door Klaas Tillema.

42e Groet uit Schoorl Run op zondag, 10 februari 2019.
Vanaf de mooie zomer van 2018 weer vele trainingsuren gemaakt in het Schoorlse natuurgebied. En deelgenomen aan wedstrijden, zoals de halve van Texel, 10 km van Katwijk, rondje Bergen, 3 Schoorlse boslopen, Midwinterloop Egmond-Binnen, de Kerstloop 2018 Bergen en de halve van Egmond aan Zee.

En twee weken daarna de Taartloop, dan is het 2019.
En op zondag, 10 februari 2019 de GUS, Groet uit Schoorl Run over 1.500 meter voor de kinderen, 21,1 km, 30 km en de NK 10 km over de weg.
Op zaterdag was het mooi weer met een stevige wind uit het zuid-westen, ook goed!!!!
Op de zondag was het zoals gebruikelijk weer een drukte van belang in Schoorl met als episch centrum Dorpscentrum De Blinkerd. Een gedeelte van de Schoorlse lopers was door Ekoplaza uitgenodigd om deel te nemen in het businessteam. Zij konden zich melden op het sportveld van Duinrand S waar de mannen van de Lions een mooie tent hadden opgezet. Maar Duinrand S had op tijd geregeld dat er een noodkantine geplaatst werd vanwege de zeer vervelende brand aan het begin van het jaar in de keuken en in de kantine.
Maar het weer: heel bijzonder, 6 à 7 graden, lichte neerslag en geen wind en dat in februari (voor de liefhebbers: 40 jaar geleden was het heel anders, is er toen wel gelopen????).
11.00 uur start en het begon gelijk te regenen. Voorweg en gelijk het Dennenlaantje in richting de korenmolen Kijkduin, dan over de Heereweg naar Groet, de eerste kilometers zitten erop. Inmiddels was het droog en de lopers kregen het alweer warm. Het rondje kunnen we wel dromen, anders is de grote stapels bomen langs de Zeeweg en de Julianalaan.
Inderdaad tussen SaZ en Hargen geen wind. Zit je weer op 17 km en verwacht je een mooi vlak stuk naar de finish. Dan blijkt weer dat in Schoorl en Groet niets recht is dus weer veel vals plat.
Bij de finish een hoop publiek en lawaai.
Mooi gelopen onder uitstekende omstandigheden.
Goede verzorging door de Lions-Ekoplaza.
De 3 teams op de 21,1 km werden 4e, 5e en 34ste.
De 3 teams op de 10 km werden 5e, 8e en 11e.
Goed gelopen allemaal.
s’ Middags de NK 10 km gezien, dat was in één woord: PRACHTIG.

Een zeer goed verlopen 42e GUS.

Als bijlage de uitslagen.