Cityrun Alkmaar woensdagavond, 29 mei 2019.

2019-05-31 0 Door Dennis van Dok

Ps. Dick Ernste heeft ons allemaal aangemoedigd.

Na een mooie woensdag was het s avonds goed sportweer. Bewolkt, goede temperatuur, geen neerslag, normale wind.
9 goed getrainde lopers vertrokken om 19.30 uur vanaf het clubgebouw van de Schoorlse ijsbaan, niet nadat Gerard Becker de groepsfoto had gemaakt.
Tegen 20.15 uur werden de fietsen geparkeerd in de kelder en tussendoor met de lift naar de Pleinzaal van de Vest, waar teamcaptain Arjan Nijdam al met de startnummers stond te wachten.

Eerst was er een foto shoot in de Vest, daarna buiten de officiële businessfoto.
Er stonden 120 businessteams ingeschreven, maar boven in de Vest hadden we alle ruimte en heb eigenlijk alleen maar gezien de lopers van de beide Ekoplaza-teams en van het team van De Toekomst, dat voor de eerste keer deelnam.
Start om half tien precies, het was nog opvallend licht, maar naderhand tijdens de laatste kilometers was het toch goed donker.
Vlak voor de start staat een zandloper zodat er voldoende ruimte ontstaat om tempo te maken. Eerst langs de Molen van Piet en verder. Hoewel de route goed was bekeken, ben je die vrij snel vergeten, maar gelukkig is de route goed aangegeven en er lopen veel lopers voor je in de juiste richting. Ook de kilometers worden goed aangegeven. Eerst een aantal straten buiten het centrum. Later dwars erdoor en is het echt swinging night. Met heel veel mensen, muziek en lawaai. Geeft een feestelijk gevoel.
Als laatste de Langestraat, denk ongeveer 600 meter, nog even goed aanzetten en een smile voor de fotograaf (werd om gevraagd).
Na de finish direct weer in het groepje met de paarse shirts en met medaille naar de Vest om te verkleden. Alle lopers moesten echt wel even uitdampen.
Maar toch is iedereen weer snel hersteld, want het zijn getrainde lopers.
In de foyer van de Vest nog een biertje gedronken en om 10 voor twaalf naar de fietsenkelder, want die sluit om 12 uur. Met elkaar weer naar huis, lekker in de frisse nachtlucht fietsen naar huis. Een lekke band is geen probleem en wordt als team snel opgelost.
Tegen 0.45 uur iedereen weer thuis.
Van zo’n avond wordt je blij!!!!!!!

De uitslagen als bijlage en de fotos zijn al rondgemaild.