Seizoenstart hardloop training op woensdag om 19.00 uur bij de ijsbaan in Schoorl

2019-09-24 0 Door Dennis van Dok

SEIZOENSTART op woensdag, 18 september 2019.
Het is goed om de seizoenen te markeren. Na de Cityrun Alkmaar op 29 mei jl hebben wij een prachtige zomer gehad met twee hittegolven.
En er is de gehele zomer doorgetraind, soms vielen er trainingen uit omdat het beter was het strand te bezoeken. Dan is er gelopen in stromende regen, met storm en met mooi weer. Dus het lopen gaat altijd door.
Tijdens de training van woensdagavond was de SEIZOENSTART.

Het was een wat kleine groep. Maar daar doen we het mee.
Een heel kleine terugblik: de drie geblesseerden zijn weer “on running”, er is één nieuw lid bij gekomen. Carla en Linda worden bedankt voor de het “warming uppen” , wij kijken al weer uit naar het nieuwe seizoen.
De trainingen op maandag en zaterdag lopen goed met leiding uit eigen beheer, soms met inzet van tijdwaarnemers.
Op zaterdagmiddag, 19 oktober probeert Rob een specifieke trainer te regelen voor een duinentrail-training. Berichten hierover volgen nog.
De Boslopen Schoorl zijn op 13 oktober, 10 november en 8 december.
Gevraagd wordt om de organisatie en de vrijwilligers moreel te ondersteunen, want worden onze boslopen niet ondersneeuwt door andere lopen waar veel meer reuring aan wordt gegeven.
Jullie steun is nodig!
Gerard Becker maakt traditioneel een groepsfoto en dit jaar ook een specifieke aktiefoto. Deze foto is gemaakt op het parcours van de Bosloop, op het bospad dat uitkomt op de Zeeweg.

Deze foto wordt gebruikt voor de nieuwe flyer voor de boslopen.
Rob wordt bedankt voor de woensdagtrainingen en hopen weer op een mooi seizoen.
Wel wordt het nu snel donker, kunnen misschien nog één of twee keer in het duin lopen, daarna weer naar het winterparcours. Witte shirts en een lampje zijn weer nodig.
Een speciale dank voor Gerard Pater omdat hij de laatste jaren een groot aantal trainingen heeft overgenomen op de woensdagavond. Nico overhandigde hem namens alle lopers een specifiek boek over wedstrijdenlopen over 10km, halve en hele marathon. Michel Butter heeft ook een bijdrage aan dit boek geleverd.
Dus als Gerard dat doorneemt, komt het weer terug in de trainingen.

Daarna toch weer het bos in. Gerard Pater had een mooi traject uitgezocht, het zgn golfpad, 4 duinen in een overigens rechte pad.
Maar hoe snel we ook liepen, we werden wel ingehaald door de invallende duisternis.
Net op tijd weer terug op de Zeeweg. Mooie training.

Als bijlagen de twee foto’s gemaakt door Gerard Becker.

Zondag: de DamtotDamloop, succes. We zien de verslagen tegemoet.

De inschrijving voor de Groet uit Schoorl Run staat open.
(Gerard Pater staat weer op het eerste beeld.)

De inschrijving voor de Boerenkoolloop van AV Nova staat open.

De inschrijving voor de Halve in Egmond aan Zee staat open.

Er kan ook nog worden ingeschreven voor de Duinentrail Schoorl op 27 oktober.

De Boslopen Schoorl zijn op 13 oktober, 10 november en 8 december.

AGENDA:
Zaterdag, 21 september DamtotDam wandeltocht.
Zondag, 22 september DamtotDam en fietsen.
Zondag, 22 september Boerenlandwandeltocht Warmenhuizen.
Zaterdag, 28 september Halve van Katwijk.
Zondag, 29 september Halve van Texel.

Elke woensdagavond om 19.00 uur TRAINING!!!!!!!

Met sportieve groeten,