Loopjournaal woensdag, 18 december 2019.

2020-01-09 0 Door Dennis van Dok

Woensdag, goede loopweer, niet veel wind. Inwerken tegenover de brandweerkazerne, goed verlicht. 11 lopers.
Dan de training: op onze lang gerekte atletiekbaan, nl de oude weg door Schoorldam van Het Hof van Schoorl tot de rotonde, die er nog altijd ligt.
En op een dergelijke baan kun je alle afstanden lopen.
Eerst verkenning van het traject dus start bij de rotonde.
200 meter heen, R, 400 meter verder, R, dan 600 meter terug.
Aantal keren 3 x, behalve de 600 meter 4 keer.

Zaterdag: winterduintrail t Woud over 10 en 17 km. Eerst richting Egmond aan Zee en met een mooi rondje terug. Dick en Marcella waren de deelnemers.
“De winterduintrial was prachtig en ……..zwaar!

Zaterdag, 4 uur. 10 lopers voor de training volgens het schema:
8 minuten duur 2 minuten versnellen x 6 = 1 uur. Door het duin via de witte pijlen naar Hargen aan Zee, over strand naar Schoorl aan Zee, via de Zeeweg terug.
Goed loopweer. Er was een meelopende fotografe (PK). De foto s staan op de app. en zijn bijgevoegd.

Woensdag, 25 december, 1e kerstdag: geen training.

Donderdag, tweede kerstdag, Kerstloop Bergen over 6, 10 of 15 km vanaf Ill Primo.
Die niet lopen kunnen altijd nog vrijwilliger zijn.
Maakt deel uit van de loopcompetitie.
MAAR: tijd per RETOURMAIL zelf doorgeven, want er wordt bij de finish niet geschreven.
Het vorige jaar in 2018 was het parcours aangepast vanwege de bomenkap en -uitdunning. De paden in het Schoorlse gedeelte waren onbegaanbaar en daardoor blessure gevoeliger/onveilig. Het parcours 2018 was korter en minder heftig.
Nu is de kerstloop weer volgens de normale route en over dezelfde paden met veel hoogteverschil. Succes.

Bosloop Nova (Niet in de loopcompetitie).
Uitstekend loopweer mooie deelname, winnaars van AV Edam.

Nieuws: De nieuwe Dweilpauze is uit:

AGENDA:
Donderdag, 26 december Kerstloop Bergen