Uitslag Kerstloop 2019

2020-01-09 0 Door Dennis van Dok

Het is een traditie om op de tweede kerstdag te lopen in Bergen bij de kerstloop, georganiseerd door Sportclub Chronos. Het is wel altijd even schipperen met het thuisfront of er gelegenheid is om te lopen. Lukt het, dan blijkt het dat er veel lopers zijn voor de 3 afstanden: 6k, 15k en 10k. Het vorige jaar moest het parcours worden verlegd vanwege de boskap en bosuitdunning. Maar nu weer over het traditionele traject.

De omstandigheden waren bijzonder goed: een graad of 5/6, geen wind en neerslag, beetje grijs in de lucht. Omkleden bij Il Prima wat goed geregeld is.
Om 10.30 uur start van de 6k en de 15k. Rondje Lovinkslaan, met een mooie lus weer terug voor de eerste 5 k en dan nog 10 k. En dat gaat voor een groot gedeelte over het parcours van de bosloop Schoorl.
Door de gunstige omstandigheden waren al onze lopers tevreden over het lopen en de uitslag. Dan is het toch mooi om met een goed getrainde groep naar een wedstrijd te gaan. Want na de finish is het alleen maar belangrijk om bij elkaar te zitten voor de koffie en dan is het ook nog gezellig.
Bij de organisatie van onze kant waren betrokken en stonden of fietsten op het parcours: Willem de Maaré, Roland Broersen, Jolanda Grimbergen, Reinier Schoen en Gerard Becker maakte de foto’s.
Was weer een mooie loop.