Loopjournaal 8 maart 2017

2017-03-15 0 Door Dennis van Dok

Loopjournaal vanaf woensdag, 8 maart 2017.
Woensdag had Rob zijn trein gemist en heb ik de training gegeven. Een mooi groepje van ruim 10 lopers. Tijdens het inlopen weer wat verzonnen. Onze 1e Olga Commandeur (Carla) was ook weer aanwezig met wat nieuwe oefeningen. Tijdens het inwerken werd er wat afgeteut, hetgeen duidelijke afleiden van de uit voeren oefeningen. Ingrijpen was noodzakelijk maar met weinig resultaat. De maan stond op het 1e kwartier en gaf toch lekker wat licht. Ik had een rondje Nieuwe Weg bedacht in blokken van 6 minuten. 4 minuut als groep rustig en dan 2 minuten voor een ieder het gas erop en teruglopen om de groep weer te formeren onder het motto “de laatsten zullen weer even voorop lopen”. Vanaf de parkeerplaats bij Eigenwijs richting Groet, aan het einde linksaf naar de Nieuwe Weg en aan het einde van de Nieuwe Weg, de zeeweg op. De laatste 2 minuten kwamen precies uit onderaan de zeeweg. Uitlopen en iedereen met een voldaan gevoel weer huiswaarts.
Groet, Gerard

Zaterdag, maar 3 lopers. Door wintersport, familievergadering, eindmiddag jeugdschaatsen. De Tas-lopers uit Schagen hadden dezelfde start- en eindtijd, eindelijk weer een mooie groep bij Tas.
Rondje: Wilhelminalaan, eind rechts, Van Steijnweg op via de bordjes Groot-Frieslandpad. Wel door de Kerf-Schoorl aan Zee-blauwe route door het duin terug in 1 uur 12 minuten. Mocht zelf ook weer mee.

Zondag, 4 lopers. Snel oplopende temperatuur. Was wel erg druk in het bos met
1000 wandelaars aan de Alkmaarse krant wandeltocht.

Maandag, weer het befaamde 45 minuten loopje.

Yde Dekker was zondag deelnemer aan City-Pier-City run (CPC) in Den Haag over de halve marathon. Mooi en bijzonder parcours, erg veel publiek, voorjaarstemperatuur, dus wel een beetje warm. Eindtijd: 1.48.50. Mooie loop met een keurige tijd.

KALENDER:
Zondag, 19 maart 2017: Clubcross AV Nova. Ook vrije deelname!
Maandag, 20 maart 2017. Inschrijving Cityrun Alkmaar. (Champion-leden eerder).
Zondag, 26 maart 2017: Begin zomertijd.
Zondag, 26 maart 2017: 10e Circuit Run Zandvoort, nu ook 21,1 km.
Zondag, 2 april 2017: Brijder loop over 10 km.
Zondag, 9 april 2017: Marathon Rotterdam.
Paasmaandag, 17 april 2017: Paaspolderloop Nieuwe-Niedorp.
Zondag, 7 mei 2017: 10 EM Schagen, ook 5km en 10 km.
Dinsdag, 16 tm vrijdag, 19 mei: Avondwandel4daagse Schoorl.
Zondag, 21 mei 2017: 10 km en halve van Leiden.
Woensdag, 24 mei 2017: Cityrun Alkmaar.