Loopjournaal 21 juni 2017

2017-07-02 0 Door Dennis van Dok

Loopjournaal vanaf woensdag,
Woensdag, 12 lopers, tropisch warm, Nicole deed de oefeningen en Rob was aan de beurt. Hij zei hier is een mooi rondje, we doen de piramide 1,2,3,2,1. We probeerden hem op andere gedachten te brengen want:
Hoe loop je nu een piramide in een rondje?????
Na deze training nog een keer hetzelfde, maar dan het rondje andersom.
Ook toen ik thuis was bleef de warmte nog lang in je lijf hangen.

Vrijdag, Jeske heeft afgelopen vrijdag de 5 km gelopen bij de Grachtenloop in Haarlem. Zij finishte als 3e dame in 21.05 minuten, maar bleek uiteindelijk 5e in de einduitslag. Groetjes, Aafke.

Zaterdag, Na een tropische week weer wat afgekoeld met een stevige wind.
De vakanties beginnen dus maar 4 lopers.
Hoe maak je er een fijne training van.
Eerst op zoek naar het weerstation (zie vorig loopjournaal:
http://holfuy.com/en/data/196) want die is gevonden en staat in het Wulpendal aan de kant van de zee. Bij het pad waar vaak de training Wulpendal begint, direct rechts het dal in onderaan links aanhouden tussen de bomen en struiken. Met zn vieren voor de camera, want om de zoveel minuten wordt er een foto gemaakt (Niet gelukt doen het nog wel eens over) en wat fijn toen begon het kort te regenen. Vanaf het Wulpendal een route gezocht en dat werd langs het Vogelmeer de blauwe pijlen route. En toen: SPRINT OP DE BLAUWE ROUTE, want achter een duin hoorden wij een koe briesen en die was vervaarlijk met zijn poten aan het graven en het was een STIER en toen rende hij achter ons aan. De 4 lopers vlogen in een gave sprint alle kanten op en de stier gaf het op. Nog nooit zo snel waren wij bij het strand. Met tegenwind naar SaZ en het rondje blauwe pijl uitgelopen, door beide hekjes. Bij het bankje in 1.09.
Toch wat te vertellen.

Zondag, Na een tropische week werd er weer hard gesport.
Om 9.00 uur 5 lopers voor een nieuw rondje. Geen bio maar een nieuwe route door top navigators. Zelfs over de Voert. Hier komt het: 19,59 km in 1.48.14 met een gemiddelde snelheid van 5.31, met na 14 km nog een bijzonder lusje.
Was toch nog warm met een klein buitje voor het zweten.

En dan Yde, na een moeilijke avond met b&b alles er weer uitgelopen van 8.45 tot
11.00 uur.

En Sander Bergers: deelnemer van de OIT-cross triathlon Akersloot, startnr 66.
500 meter zwemmen, 15 km MTB-fietsen en 5,4 km cross lopen in 1.20.51 uur.
Zie www.triathlonakersloot.nl Zie het verslag in de Alkmaarse krant.

Maar dan Sander K en Richard B die wel alles lezen en weten, maar niet lopen.
Klein lichtpuntje: beiden hebben de loopschoenen weer opgezocht.
Ook Wim K is weer gesignaleerd op de race fiets.

Maandag, Derde techniektraining door Peter van Buijtene. Mooi zweterig loopweer voor de 14 deelnemers.
De trainingsmotto van deze avond: “Lichaam in balans”.
Diverse loopoefeningen met kort grondcontact, goede kniehoek, afronden, heftige pas. Bij heftige inspanning brengt uitademen rust, want er komt daardoor ruimte in de longen. Geoefend op de Nieuweweg. Daarna rondje vanaf de Nieuweweg de groene route omhoog, dan rechts en weer rechts voor het herstel. Herstel goed uitvoeren zodat je niet “achter je adem” begint aan de nieuwe ronde. Weer een mooie “cooling down” in de kuil.

Nieuws,
Aanstaande zondag: fietstocht Tour de Soes in Warmenhuizen. Belangstelling om een rondje van bv 60 te maken via een gepijlde route: Altijd doen!!!!!

Algemene ledenvergadering Sportclub Chronos op donderdag, 13 juli om 20.30 uur.

Paul Blom zijn grootouder geworden van hun tweede kleinkind: Julia.
Heel fijn want er moeten weer nieuwe sporters komen. Mooie taak voor de grootouders. Dus zet hem op!!!!!!

Aandacht voor:
Hargen Sail beachrun op zaterdag, 8 juli om 15.00 uur. Mooi beachparcours, topsfeer, muziek en een vol terras met supporters! Het aantal ingeschreven deelnemers blijft de laatste weken echter steken op 40. De organisatie zou het leuk vinden als je deelneemt.
Inschrijven via: www.hargenaansail.nl (Kosten € 10).

KALENDER:
Zondag, 2 juli 2017:Estafetteloop Amak te Akersloot.
Zondag, 2 juli 2017: Fietstocht Toer de Soes in Warmenhuizen.
7, 8 en 9 juli Hargen Sail: met een loopwedstrijd.
Donderdag, 13 juli Ledenvergadering Sportclub Chronos te Schoorl.
Zaterdag, 15 juli: 69-ste Hardloopronde Tuitjenhorn.
Maandag, 24 juli 2017: Vierde techniektraining, 19.00 uur kleedkamer
Maandag,21 augustus 2017: Vijfde en laatste techniektraining, 19.00 uur kleedkamer.