31 augustus 2016

2016-09-16 0 Door Dennis van Dok

Klaas

Loopjournaal, woensdag, 31 augustus 2016.
Woensdag was Gerard Pater de trainer. 10 lopers. Mooi zomers loopweer.
Na een goede intraining naar het rondje heideveld.
Mooi lopen op het onverharde gedeelte, maar op de Julianalaan versnellen van tempo 2, naar tempo 3, tempo 4 en de laatste 100 meter (daar waar Gerard stond) tempo 5. En dit gedurende 30 minuten. Rondje gemiddeld 6,5 minuut, dus dat werd
5 ronden 32,5 minuut. Toch weer goed voor een dikke 10 kilometer.

Hoi Klaas,
Voor het loopjournaal een verslag van de zondagochtendloop:

Deze keer geen Bio-rondje op zondagochtend. Wat wel? Verzamelen op het parkeerterrein van Duinvermaak voor een heel nieuw rondje richting Egmond. We hadden een goede opkomst met Sander K. Michiel, Leon, Ronald, Chris, Yde, Paul (die eigenlijk met zijn kinderen naar de op het laatste moment afgelaste Afsluitdijk-loop zou gaan) en Dick.
Dick
Voorbeeld van bijlage IMG-20160904-WA0000.jpg weergeven IMG-20160904-WA0000.jpg

Afsluitdijk-open van zondagmorgen heel vroeg, 4 september 2016 is wegens weersgesteldheid afgelast. Tijdens de loop op de Afsluitdijk werd onweer met bliksem verwacht. Zaterdagavond na 22.00 uur kwam de melding op de site.

Zaterdag, 17 september om 9.00 uur klussen aan het clubgebouw op de ijsbaan Schoorl.

Zondag, 11 september eerste BOSLOOP Schoorl met start van de loopcompetitie voor alle leden. Info per mail of op de training.
Bosloop Schoorl op zondag 11 september
Zondag 11 september start weer een reeks van vier hardloopwedstrijden door Schoorlse Duinen. U kunt kiezen uit twee afstanden, de 4 kilometer of de 10,5 kilometer. De wedstrijd gaat over onverharde paden door de hoogste en mooiste duinen van Nederland.
De start is om 10.30 bij Grandcafé GNAP, onderaan het Klimduin in het centrum van Schoorl. Vanaf 9.30 uur kunt u zich daar inschrijven. Kosten € 3,00, met medaille € 4,00.
De volgende Boslopen zijn op de zondagen 9 oktober, 13 november en 11 december 2016. Schrijf deze data alvast in uw agenda! De Boslopen worden georganiseerd door Sportclub Chronos. Dit is de nieuwe naam van de gefuseerde schaatstrainingsgroepen van Bergen en Schoorl.
Chronos geeft ook hardlooptrainingen voor beginners en gevorderden in Schoorl en Bergen. Informatie: Klaas Tillema, tel 072-5091518 of kj.tillema@quicknet.nl.
Zie ook www.sportclubchronos.nl

Zaterdag, 10 september: Kermiscross Zijdewind.
Zondag, 11 september: EERSTE BOSLOOP SCHOORL.
Zaterdag, 17 september 9.00 uur: klussen aan het clubgebouw.
Zaterdag, 17 september: Dam tot Dam-wandeltocht Zondag, 18 september: Dam tot Dam-fietsroute Zondag, 18 september: Dam tot Dam loop.

Hoi Klaas,
Voor het loopjournaal een verslag van de zondagochtendloop:

Eerst door het Bergerbos, richting de nieuwe Schaapskooi. Daar de weg naar Bergen aan Zee oversteken en een lang stuk rechtdoor over de Verbrande Pan-weg richting Egmond. Rechtsaf een stuk over het fietspad, harde wind tegen. Langs wilde paarden en dreigend kijkende koeien met vervaarlijke horens. Paul had speciaal zijn rode shirt aan om ze nog wat extra op te fokken. Verder richting Egmond over een smal en heuvelig zandpad. Eind oktober Duinentrail, dus er moet getraind worden. Af en toe weer even terug om het juiste pad in te slaan. Een erg mooie route met afwisselende begroeiing. Wonder boven wonder blijft het (bijna) droog. Een flinke zandheuvel, een trap af en gelijk weer een trap op en we staan in ’t Woud. Verder terug door de duinen en over een stuk fietspad. De kilometers beginnen te tellen en Yde en ik raken wat achterop. Een laatste stuk achter de enorme villa’s van de Eeuwigelaan langs. Op de laatste meters nog sprinten om een groepje (mede-)Nova-lopers te achterhalen. Een inspannende route, 18,7 kilometer, Dus deze keer koffie met appeltaart bij Bergen Binnen als beloning.
Dick