Woensdag 13 juli 2016

Klaas

Door Klaas Tillema.

Zomertrainingen.
Vakantietijd, met het mooie weer wil het nog niet vlotten. Maar om te sporten is het vaak en snel goed loopweer. Rob had bijzonder verlof, daarom was Gerard Pater de trainer. Er waren 9 deelnemers: 5m+4v. Bloktraining van 5 minuten met intermezzo’s, maar wel een training met hoogtepunten.
In deze tijd is er elke dag wat te lopen. Woensdag normale training. Op de donderdagavond de 4km en 8km wedstrijdloop van de Kerngroep Zaanstreek, en dat al 40 jaar vandaar de naam: bouwvakkersloop. Moeilijk traject met veel hoogteverschil. Zaterdagmiddag om 4 uur zijn er altijd lopers en natuurlijk ook op de zondagmorgen. Maandagavond is het dan rustig uitlopen.
Maar soms tijdens de vakantie kom je er niet aan toe: ook goed!!!!
Zaterdag de witte pijlenroute tot Hargen aan Zee, via het strand naar Camperduin, na 13 km onderaan de Zeeweg. Beetje somber weer, maar goed om te lopen.

Maandag was de derde techniektraining:
12 lopers en Peter: thema knieheffen en korte grondafzet en oefeningen die je niet goed kunt doen bv planken en balansoefeningen: doe ze 3 keer per week en na een tijd gaan ze veel beter. Tijdens 10 korte rondjes de oefeningen in praktijk gebracht.
Onderaan de Zee de cooling-down oefeningen.
Was warm en zweterig maar goed loop- en sportweer.

RUBRIEK 100 DAGEN.
Vanaf morgen ben ik een week naar Drenthe.
Even geen tijd voor een verslag van deze week. Volgende week weer (het lopen gaat deze vakantie gewoon door).
Groet, 14 juli 2016.
Groetjes, Carla

Nieuws: Zie ook eens de website: www.sportclubchronos.nl

Boerenkoolloop 2016. Vanaf 2016 is er GEEN HALVE bij de boerenkoolloop:
Door de groei van vooral de 5 en 11 km heeft de organisatie besloten om met ingang van 2016 de halve marathon uit het programma te halen. De capaciteit van parkeerruimte en accommodatie ter plaatse is hier de oorzaak van.
Zie: http://www.avnova.nl/boerenkoolloop-2016.html

Kalender:
Maandag, 15 augustus 19.00 uur: Techniektraining.