Woensdag 10 augustus

2016-08-16 0 Door Dennis van Dok

Klaas

Loopjournaal woensdag, 10 augustus 2016.
In de zomer kun je op alle mogelijke manieren trainen, vaak in wisselend gezelschap wegens de vakanties. Op de reguliere woensdagavond met 12 lopers een intervaltraining, een lusje langs de Nieuwe Weg: 30 sec, 20 sec, 10 sec x 5 + 2 minuten R = 7 minuten x 4 = 28 minuten.
De kracht moet liggen in de 10 sec, maar ja…… Op zaterdag staan er één vrouw en zeven sterke mannen klaar voor een mooi
rondje: Mariaweg – voorheen de Kerf – over het strand naar Hargen aan Zee –over de parkeerplaats – Baaknolweg – Nieuweweg – Jachtweg. Onderaan de Zeeweg in 1.22, dikke 14 km.

Maandag, vierde en laatste techniektraining olv Peter van Buijtene.
Peter gaf deze keer aan 24 lopers techniektraining, waaronder 3 leden uit Bergen.
In deze grote groep de Zeeweg op tot de hoek Wulpendal. Daar techniek oefeningen met als thema: afzetten-zweven-afzetten, kort grondkontakt, armen meegebruiken, romp recht, denken in de looprichting.
In praktijk 6 rondjes Wulpendal met rust op de Zeeweg. Uitvoering op de techniek en 6 ronden gelijkmatig lopen op de chrono cq hartslag. Rondje was gemiddeld 4 ½ minuut, inclusief het rust gedeelte x 6 = 27 minuten. Mooie avond om te lopen, zoals eigenlijk de gehele zomer. Belangrijke cooling-down bij bezoekerscentrum.

Peter, namens alle leden: BEDANKT VOOR DE TRAININGEN.

Nieuws.
De inschrijving voor de halve van Egmond aan Zee op 8 januari 2017 is weer open.
Strandrace is op zaterdag, 7 januari 2017.
Inschrijven via: www.sauconyegmondhalvemarathon.nl en voor de strandrace: www.aguegmondpieregmond.nl

Even rust !!!!!!!!