14 september 2016

2016-09-25 0 Door Dennis van Dok

Klaas

Loopjournaal, woensdag, 14 september 2016.
Woensdag, Halverwege september, na de eerste bosloop, is de start van het nieuwe sportseizoen voor de herfst en de winter.
De trainer Rob van Andel werd door de leden hartelijk bedankt voor de trainingen van het afgelopen seizoen met een bloemetje en een kaartje en er wordt met sportieve belangstelling toegekeken naar de trainingen van het nieuwe seizoen.
De trainer bedankte de leden voor hun inzet en gaat met volle energie weer verder.
Ook werden bedankt met een bloemetje en een kaartje met de namen van de leden:
Gerard Pater voor het (vaak) optreden als hulp-trainer en Emmeke Smit voor de warming-up oefeningen.
Beiden dankten de leden met de woorden: graag gedaan.
Maar aan het begin van het herfstseizoen was er een……HITTEGOLF.
Trainen in de zon is niet mogelijk, Rob kon weer verder gaan met zijn SPECIALITEIT, crossen met 12 lopers over de paden onder de bomen en natuurlijk weer langs het kraantje. Halverwege bleek het echter zeer goed loopweer en de stemming zat er goed in onder het motto: One direction.

Zaterdag, 8 lopers, mooi loopweer, bijna zomer, geen wind. Klaas had het
rondtje: Hargen-over het strand-naar Camperduin. Na 5 kwartier onderaan de Zeeweg.

Zondag, 6 lopers, mooi loopweer, rondje Hargen-Schoorl aan Zee.

Dam tot Damloop zondag, 18 september 2016.

Mijn tweede Dam-tot-dam-loop
De dam tot dam loop is echt een loop om met je werk te doen. Ik stort me in ieder geval niet helemaal vrijwillig in deze drukke en logistiek super omslachtige loop. Daar is wat groepsdruk en plichtsgevoel voor nodig.
Ongeveer 25 jaar geleden (het jaartal weet ik niet meer) heb ik ‘m een keer gelopen met collega’s van het Bureau voor Economische Argumentatie. Het shirt daarvan heb ik nog steeds. Het was mijn eerste wedstrijd. De tijd weet ik ook
nog: 1.25 uur. Afgelopen zondag was de tweede keer. Met mijn huidige werk.
Met de trein naar Amsterdam. Kledingafgifte perfect geregeld bij grote vrachtwagens van PostNL op het nieuwe busstation. Maar waarom zijn er niet wat meer wc’s?
Verzamelen bij de Schreierstoren. Vlak bij de start, dus daar had werkelijk iedereen afgesproken. Ruim op tijd het goede-doelen-startvak in. Lekker veel ruimte. Niemand maakt zich druk over vooraan starten. Er is zelfs een warming up met oud schaatser Annemarie Thomas. Hardloopverhalen uitwisselen. Voor sommige teamgenoten is dit de eerste keer dat ze een wedstrijd lopen. Op ons intranet zijn al wat voorspellingen heen en weer gegaan wie de snelste zou zijn.
Marketing-collega Wijnand gokt op mij, maar zelf is hij hard aan het trainen voor de marathon van New York.
De start. Het is warmer dan gedacht. De zon schijnt behoorlijk fel. In de IJ-tunnel is het zeker nog vijf graden warmer. Echt steil is het trouwens niet, als je de Zeeweg gewend bent.
Het is minder druk dan ik altijd hoor, misschien door de vroege starttijd van
11.15 uur. Bij de eerste drinkpost toch maar gelijk water gepakt vanwege de warmte.
Na vijf kilometer staan drie collega’s ons aan te moedigen. Een van hen woont daar langs het parcours. Het lijkt wel of ik niet meer gewend ben op asfalt te lopen. Het gaat vrij zwaar. Na een goede start voel ik het tempo wat inzakken.
Dan ben ik toch ineens al bij dertien kilometer. Collega Michaël haalt mij in.
Hij is geen hardloper, maar wel jong en heel sportief. Hij loopt makkelijk. Even later komt ook Wijnand nog voorbij. De laatste twee kilometer kan ik nog wat aanzetten. Minder denken, meer op de automatische piloot. Dat werkt beter. De laatste paar honderd meter lukt het nog om de sprinten; zou ik nog onder de 1.15 minuten uit kunnen komen? Ik kan het niet precies zien aan de finish-klok, omdat ik niet precies weet hoe laat ik over de startmat ben gegaan en tijdens een sprintje ook niet zo makkelijk kan rekenen. Het lukt net niet. 1.15.10. Dat had ik vooraf als tijd ingeschat, al had ik gehoopt op een of twee minuten sneller.
Na de finish nog even napraten en dan lopen naar station Zaandam en naar huis.
Dick

Tijden loopgroep:
Leon van Bourgonje 1.12.53
Dick Ernste: 1.15.10
Chris Hoffman 1.17.02

Dag Klaas,
Jeske heeft vandaag haar debuut gemaakt op de ‘echte’ Dam tot Damloop.
Zij finishte in een tijd van 1.14.53 en was daarmee supertevreden.
Tussentijden op de 5 en 10 km waren resp. 22.32 en 45.56.
Groetjes, Jos en Aafke.

Maandag: 10 lopers. Ontspannen 8 kilometer struinen door de duinen, met tussen door twee versnellingen bergje op

Rubriek 100 dagen:
19-09-2016

Kleedgebouw:
Afgelopen zaterdag is de voorkant (bijna) geschilderd.
Voor as zaterdag, 24 september van 9.00 uur tot ongeveer 12.30 uur wordt medewerking gevraagd van de leden, zowel vrouwen als mannen, voor een schoonmaakbeurt van het gebouwtje: stofzuigen, ramen wassen, keuken schonen en opruimen enz. al die zaken om het gebouwtje er voor het komende seizoen spik & span er uit te laten zien.
Rondom vegen, Willem heeft het onkruid al gewied.
Je kunt gewoon komen, er is altijd wat te doen onder aanvoering van Gerard de Groot.

Van 17 tm 25 september 2016 is de NATIONALE SPORTWEEK.
Zie www.alkmaarsport.nl/bergen
Buurtsportcoach Bergen Elles Kraakman 06-29319401 e.kraakman@alkmaarsport.nl Vraag voor de woensdagavondtraining, 21 september as bekenden, familie, kennissen, sportieven, niet-getrainden, liefhebbers.
Het thema van deze week is: IK NEEM JE MEE!!!!!!

Zondag, 25 september: Marathon Berlijn.
Zondag, 25 september: Halve marathon Texel.
Zondag, 25 september: Klimduinrun vanaf 13.00 uur??????
Zondag, 25 september: Jaarlijkse wandeltocht AV Nova.

Zondag, 2 oktober: Rondje Bergen.
Zondag, 9 oktober: TWEEDE BOSLOOP SCHOORL