21 september 2016

2016-10-02 0 Door Dennis van Dok

Klaas

Loopjournaal vanaf woensdag, 21 september 2016.
Woensdag, Mooi nazomerweer, 14 lopers. Hoofdtraining. Het rondje links van bankje 43. 14 x 1 minuut, R 14 x 1 minuut. Maar na 8 x was het zomaar donker, dus het traject verlegd naar de Zeeweg.
Het wordt dus s avonds snel donker.

Zaterdag, zie zondag.

Zondag, 25 september 2016. Halve marathon en 10 KM van Texel.
Halve marathon Texel op zondag, 25 september 2016.
Het was de 10e editie, daarom waren er dit jaar ook 500 eiland starters.
Een team van 10 lopers uit Schoorl en Warmenhuizen vertrokken tegen 10.00 uur naar Den Helder voor het afhalen van het startnummer. Om 11.30 uur in optocht naar de boot. Precies om 12.00 uur ging de klep van het autodek open en konden de 1200 lopers naar binnen voor de overtocht van ongeveer 20 minuten naar Texel.
Dicht bij elkaar staand met veel muziek was het weer een bijzondere overtocht.
De Dam tot Dam-loop heeft de IJ tunnel, Texel heeft de bootovertocht. Bij aankomst op het eiland ging de klep naar beneden en na de stoomfluit was de wedstrijd gestart.
In een lange rij richting het witte kerkje van Den Hoorn, daar was de afsplitsing van de 10 km. Het was goed warm met zomerse temperaturen.
Verschillende soorten wegen: asfalt, straatstenen door het dorp, fietspaden, bospaden, langs heidevelden, maar als hoogtepunt het traject over het strand. In
2015 was het strand niet om door te komen en nu?
Hoog water, met een smal redelijk hard stukje, dat lijkt goed. Maar onstuimig opkomend water, dat is het zaak de golven te lezen. Golven terug in zee, kun je er langs, opkomende golven ontwijken. Ging heel lang goed, maar bijna aan het einde een enorme golf, tot de knieën in het zeewater. Vervolgens het strand over met los zand, de loopschoenen wogen als lood. Na het strand een glooiend duinpad, bospad en de laatste 3 km over het fietspad richting Den Burg. Veel publiek bij de finish en erg gezellig. De verzorgingsposten onderweg waren goed geregeld, (was met deze editie ook wel nodig.) Fijn om met getrainde sporters op stap te gaan. 1 minuut na de finish was er al weer plezier.
Medaille om, water/bananen, shirt halen (de namen van alle deelnemers staan achterop gedrukt), kledingtas halen, omkleden, team opzoeken, traditionele foto, naar de bus, de boot stond al onder stoom, biertje van Sjaak Kager voor zijn verjaardag, in de auto, live verslag bij RTV 80 en weer thuis.
Alle lopers van het team hebben het er goed afgebracht.
PS. Ronald Schroër won in 1.08.40, Michiel de Ruiter uit Schoorl was tweede in 1.14.41. Margriet Berkhout uit Schoorl was de eerste bij de dames in 1.27.54.

Uitslagen halve marathon Texel, zondag, 25 september 2016.
11 deelnemers: 9 voor de halve en 2 voor de10 K
Zie: www.halvemarathontexel.nl

Tijden 2016 nog niet officieel. Zie bijlage

Carla Zandveld. Marathon Berlijn: 4.09.50. carlazandveld@quicknet.nl

Maandag, de traditionele 45 minuten training.

Ongeval.
Op zondag, 25 september 2016 is Hans van Andel gevallen met zijn race-fiets.
En heeft zijn heup gebroken.
Zijn adres is:
Hans van Andel, Idenslaan 4, 1871CS SCHOORL. 072-5091046 vandel@quicknet.nl

De inschrijving voor de Groet uit Schoorl-Run van zondag, 12 februari 2017 staat open. Zie www.groetuitschoorl.nl

ECN-loop op vrijdag, 6 oktober. Zie aparte mail.

Helpers gevraagd voor de Marathon Amsterdam op zondag, 16 oktober 2016.
Wil je helpen stuur dan even een mailtje naar wimkraakman@hotmail.com of bel naar 06-55177721. Geef dan tevens de gewenste T-shirt-maat. Deze moet ik voor 6 oktober opgeven aan Le Champion !!

Kalender:
Zondag, 2 oktober: Rondje Bergen.
Zondag, 9 oktober: TWEEDE BOSLOOP SCHOORL.
Zondag, 16 oktober: Marathon Amsterdam.
Zondag, 16 oktober: Kermisloop Petten.
Zondag, 23 oktober:
Zondag, 30 oktober: TRAIL SCHOORL.