28 september 2016

2016-10-12 0 Door Dennis van Dok

Klaas

Loopjournaal vanaf woensdag, 28 september 2016.

Woensdag, beetje omslag van het weer, maar zweterig. Interessant trainingsprogramma voor 15 lopers. Tempoduur met daartussen dribbel: 2,4,6,6,4,2 minuten. Voor de 2, 4 en 6 minuten dwars door bos en duin. Na de eerste 6 minuten net terug op de Julianalaan en net op tijd uit het bos want het was al puur donker. Tweede 6 minuten: Julianalaan – Berenkuil, links richting Zwarte Blink, daarna 4 en 2 minuten terug tot het bankje. Uitlopen tot begin van de Zeeweg. Kruispunt Heereweg/Molenweg wegens werkzaamheden afgesloten, via De Sanderij terug, bovendien was de Openbare verlichting uitgevallen, zelfs op de Molenweg, dus het was erg donker.
Kaartje met bloemen voor Carla vanwege de prestatie marathon Berlijn.
Het wordt dus snel donker, dus: witte shirt aan, eventueel met een lampje, let goed op.
Omdat het donker is, is het goed om de oefeningen van Rob toch nog via onderstaande website even goed na te zien, zodat de oefeningen goed tot zijn recht komen: http://www.runinfo.nl/loopscholing.htm#Tripplings
(er zijn nog veel meer van deze sites.)

Zaterdag, 5 lopers. Mooi zomers weer. Rondje van Nico Ruis. Met heel veel smalle bospaadjes door het Bergens bos toch nog langs het koepeltje, met een tussenstop bij een oude grenspaal tussen Bergen en Schoorl. 5 kwartier gelopen. Even afwachten hoe het met Nico zijn rechterknie gaat.

Zondag, veel onderhandelingen met de startbewijzen van de Trial Schoorl.

Zondag, Rondje Bergen.
Een aantal jaren geleden werd ik gevraagd of ik wilde posten tijdens het rondje Bergen. Maar zei ik, ik wil niet in het dorp staan met al die auto’s. Mijn post werd dan de eerste in het bos op 1 km vanaf de start. Eerste de 5 km, dan de 10km en de 10 EM. Verschillende bekende lopers waren deelnemer, met name omdat de 10km in de loopcompetitie van AV Nova werd opgenomen. In tegenstelling tot de afgelopen maanden was het één grote regenbui. Zodoende was ik bewaker van de eerste grote regenplas in het parcours, en je kon er echt niet omheen. Kon niet schrijven omdat mijn papiertje van de regen uit elkaar viel. Bij de 10 km zag ik langskomen Ronald Vreeker, Jolanda Grimbergen, Rob van Andel, Paul Blom met zoon en dochter, Dirk Krijt, Helga Lammersma met haar Engelse buurman Rob,(dnf) maar de tweede ronde liepen ze niet meer samen. Op de 10EM Leon van Bourgonje (toen was het erg nat).

Uitslagen Rondje Bergen Zondag, 2 oktober 2016
Ronald Vreeker 45.29
Jolanda Grimbergen 45.56
Rob van Andel 50.21
Paul Blom met zn kinderen 53.46
Helga Lammertsma 59.42
Dirk Krijt 64.08

Leon van Bourgonje 10EM 1.11.53

Maandag,

Nieuws,
Zondag, 9 oktober 2016 Tweede Bosloop.

Hardlopen op zondag 9 oktober
Zondagochtend 9 oktober zijn alle hardlopers welkom bij de Bosloop Schoorl. Een hardloopwedstrijd voor snelle en minder snelle hardlopers. De route loopt dwars door de duinen over onverharde paden. Deelnemers kunnen kiezen uit twee afstanden, de 4 kilometer of de 10,5 kilometer.
Om 10.30 uur is de start bij Grandcafé GNAP, in het centrum van Schoorl, onderaan het Klimduin. Vanaf 9.30 uur kunt u zich daar inschrijven. Kosten € 3,00, met medaille € 4,00.
Er zijn ook Boslopen op de zondagen 13 november en 11 december 2016. Schrijf deze data alvast in uw agenda! De Boslopen worden georganiseerd door Schaats- en hardloopvereniging Chronos. Chronos geeft ook hardlooptrainingen voor beginners en gevorderden in Schoorl en Bergen. Informatie: Klaas Tillema, tel 072-5091518, of bosloopschoorl@sportclubchronos.nl. Zie ook www.sportclubchronos.nl.

Beste lezers,
Zou graag een lijstje aanleggen met namen en telefoonnummers van vrijwilligers die gebeld kunnen worden om op het laatste moment in te springen om een post te kunnen bemannen.
Lees jullie aanmeldingen graag op de retour-mail.
Klaas.

!!!!!!!!!!MEDEWERKING BIJ MARATHON AMSTERDAM.
Op de oproep om te helpen bij de marathon Amsterdam (in en rond het stadion!) hebben zich nu 12 personen opgegeven. We streven naar 20 personen. Geef je alsnog op bij wimkraakman@hotmail.com

DOEN!!!!!!!!!!!

Zondag, 9 oktober: TWEEDE BOSLOOP SCHOORL.
Zondag, 16 oktober: Marathon Amsterdam!!!!!!!
Zondag, 16 oktober: Kermisloop Petten.
Zondag, 23 oktober: Bosloop Bergen
Zondag, 30 oktober: TRAIL SCHOORL.