30 november 2016

2016-12-16 0 Door Dennis van Dok

Klaas

Sinterklaasloopjournaal.

Loopjournaal vanaf woensdag, 30 november 2016.
4 december: sinterklaas-loopjournaal.
Beste sporters,
Zo in de donkere dagen tussen sint en kerst is het altijd moeilijk van de bank te komen en nu het ook nog vriest helemaal.
Maar een sporter werkt altijd toe naar de volgende training, ook in deze maanden. Want als je van de publieke opinie uitgaat is het nooit geen weer om te trainen. Het is te warm, te koud, regen, mist, somber, sint, kerst, verlofdag, werkdruk, geen zin!!!!!!, dus nooit geen training meer?????
Neen, natuurlijk niet, altijd gaan.
Afgelopen woensdag (30/11) 15 lopers, goed donker, beetje koud, wat gaan we doen. Lopen naar de Oorsprongweg, inwerken met de oefeningen van Emmeke, loopoefeningen van Rob, handschoenen kunnen uit want je krijgt het warm en de eerste nieuwtjes zijn uitgewisseld. Training op de Oorsprongweg:
30 seconden rustig, 20 veel harder, 10 voluit=1 minuut x 5 + 2 minuten R=7 minuten x 5 = 35 minuten, richting rondom het Groeter Kerkje. Nu daar heb je genoeg aan.
Maar op zo’n manier dat alle lopers er plezier in hebben en met genoegen terugkijken op de training.
Dan op zaterdag om 4 uur, nog licht met een beetje zonneschijn, 10 lopers.
Nico Ruis en Gerard Pater hebben een schema samengesteld. Deze training was:
7+3×5. Dat is: zeven minuten: duurloop, 3 minuten heftig versnellen=10
7+minuten
en dat 5 keer = 50 minuten. Eerst 15 minuten inlopen daarna 50 minuten. Eerste gedeelte volledig door het bos, maar daarna op de weg, want anders wordt het te donker. Na die 50 minuten training klaar, loop je halverwege de Julianalaan.
Uitlopen tot het bankje wordt dan 1 uur 18 minuten. Dan is het donker en flink koud.
Dit schema bevalt alle lopers en daarom de uitnodiging naar alle lopers die het nog niet geprobeerd hebben ——LOOP MEE. Volgende week: 6+4×5.
Een aantal lopers is deelnemer aan de Midwinterloop en een aantal aan de Bosloop op de zondag. Wellicht is de training 6+4×5 de zaterdag daarop.
Dan op de zondagmorgen om 9.00 uur nu 6 lopers. 2 graden vorst en mistig. Deze lopers gaan voor de 16 kilometer is een strakke duurloop. Maar druk was het op de Zeeweg: veel groepjes hardlopers, grote groepen van TDR, fietsers, wandelaars en bovendien een Mtb-toertocht van Le Champion.
Met andere woorden: Het is altijd tijd om te sporten!!!!!!

Nieuws,
Volop lopers in het nieuws:
Sander Kager met de mooiste nieuwe AH 2016 en wat denk je van de plaatselijke sportplaatjes.

Nicole Dekker in het nieuwe gezondheidscentrum, opening zaterdag, 10 december.
Wim Kraakman als stuwende kracht bij de realisatie hiervan en de verbouw van de RK kerk Schoorl.

Op de foto van Gerard Becker voor de as Bosloop: Gerard Pater als voorste loper.

Ook in de Zondagskrant: Ekoplaza van Arjan Nijdam met foto.

Als bijlage het verslag van Roland, Anita en Maddy van de Floertoer.

Hoi Klaas,
Een vriend van mij, Ron Konijn, doet met zijn sportvereniging mee met de Vierdaagse in Nijmegen, in juli 2017.
Hij is op zoek naar twee vrijwilligers die de wandelaars ondersteunen. Een kans op een weekje Vierdaagse sfeer proeven dus. Zie de bijlage met de oproep.
Wat vind jij? Vind je het goed om de oproep te plaatsen in het Loopjournaal?
Groet, Dick
Zie ook de bijlage.

Bosloop Schoorl op 11 december
Op zondag 11 december organiseert Sportclub Chronos de Bosloop. Iedereen kan meedoen aan deze hardloopwedstrijd dwars door de Schoorlse Duinen. De route gaat over onverharde bospaden met soms een pittige klim of steile afdeling.
Deelnemers kunnen kiezen uit twee afstanden, de 4 kilometer of de 10,5 kilometer.
Kom zondag naar de Bosloop! Om 10.30 uur is de start bij Grandcafé GNAP, in het centrum van Schoorl, onderaan het Klimduin. Vanaf 9.30 uur kunt u zich daar inschrijven. Kosten € 3,00, met medaille € 4,00.
Vaker hardlopen? Kom dan ook naar de Kerstloop in Bergen op 26 december.
Meer informatie: Klaas Tillema, tel 072-5091518, of bosloopschoorl@sportclubchronos.nl. Zie ookwww.sportclubchronos.nl.

Na een korte periode van betrekkelijke rust:
Zaterdag, 10 december: Midwinterloop Egmond-Binnen.
Zondag, 11 december: VIERDE BOSLOOP SCHOORL.
Zondag, 18 december: Nova-bosloop.
Maandag, 26 december: Kerstloop Bergen.