7 december 2016

2016-12-16 0 Door Dennis van Dok

Klaas

Loopjournaal vanaf woensdag, 7 december 2016.
Woensdag, 16 lopers. Inwerken bij de brandweerkazerne. Hoofdtraining de piramide tot en met 5 minuten en weer terug. Via de ventweg langs de N9 naar de Teugelaan. In 5 minuten kom je erg ver. Daarom toch nog een stuk de Schapenlaan op. Via de Omloop terug. Iedereen tevreden.

Zaterdag, toch nog 3 lopers, waaronder Jos Hoogeboom (eerste keer op zaterdag?) hij vertelde: een strakke duurloop van 1 uur en 5 minuten, bij de bosloop wat zwaar in de benen.

Midwinterloop Egmond Binnen, zaterdag, 10 december 2016.
Kort verslagje afgelopen zaterdag Midwinter duinloop Egmond Binnen.

We waren met z’n 5en. Dick, Marcella, Gerda, Margreet en Nico.
Een mistige morgen; klein wereldje. De voorspelde regen bleef gelukkig uit en zat hoop zuurstof in de lucht dus uiteindelijk prima loop weer.
Deden totaal ca 2000 lopers mee en dat was aan begin wel beetje merkbaar; korte file voor ingang duingebied na start. Iedereen moest door poortje want wildrooster was niet afgedekt (leermomentje ) Daarna het ons inmiddels bekende parcours met de gehoornde koeien af en toe op parcours. Kleine paadjes afgewisseld door wat fietspaden. Zie de route in de pdf bijlage (wil je die
meesturen?)

Doel was voor iedereen om de afstand 16,2 KM weer eens lekker vlak uit te proberen bij hartslag ruim onder omslagpunt en dat is zeker gelukt!
Marcella zette een superprestatie en gelijk een PR neer door voor het eerst afstand boven 15KM te lopen en dat ging haar fantastisch af dus dat beloofd veel voor de toekomst!!

We weten nu waar we staan en zien dat het met de duur zeker goed zit en dat we kunnen werken aan het tempo (als we dat willen natuurlijk).

Na afloop gezellig nog even koffie met elkaar gedronken en wat ons betreft weer een mooie versie van een terugkerend evenement.

Op naar de kerstloop Bergen met eerst nog 2 zaterdagtrainingen in het verschiet!
Groetjes
Nico Ruis.

Zondag, 3 lopers liepen vlak voor half elf de Zeeweg af.

Bosloop Schoorl:
Goed loopweer, hoge temperatuur 9 graden, geen neerslag, snel maar zwaar parcours
155 deelnemers, waaronder De Meeuwen, Volendam en AV Nova Warmenhuizen.
Zie de uitslagen als bijlagen.
Niet in de ledenuitslag maar sterk gelopen:
Sander Kager 48.34
Leon van Bourgonje 49.36

Winst bij Bosloop Schoorl voor Joey Plat De Volendammer Joey Plat won zondag de Bosloop Schoorl in een tijd van 42.04. Op het zware duinparcours bleef hij Jasper van der Ploeg uit Amsterdam een minuut voor. Menno de Boer uit Alkmaar werd derde in 44.54. Bij de dames won Suzanne van der Weide uit Den Helder in een snelle 47.32. Karin Bak uit Heerhugowaard finishte als tweede in 51.30. De Schoorlse Jolanda Grimbergen maakte het podium vol.
Op de vier kilometer bij de mannen was de winst voor Bart Malestein uit Bunschoten, voor Dominque Kitou uit Schoorl. Jeske Hoogeboom uit Groet won net als vorige maand bij de dames. De Schoorlse Sophie Gelissen eindigde als tweede op de vier kilometer. De Boslopen worden georganiseerd door Sportclub Chronos.
Op 26 december organiseert Chronos de Kerstloop in Bergen, zie www.sportclubchronos.nl

UITSLAGEN BOSLOOP LEDEN ZONDAG, 11 december 2016.
4 km heren NAAM TIJD

6
7
8
155 deelnemers, waaronder De Meeuwen, Volendam en AV Nova Warmenhuizen.

Maandag:

Onze middelste zoon Erik Jan Tillema heeft een korte docu gemaakt.
Indien belangstelling:

Dweilpauze:
Tot 14 december kunnen nog bijdragen worden aangeleverd.

Bijlage: Run4Fun Schema.
17 dec: 5+5×5=50 minuten.

Zondag, 18 december: Nova-bosloop.
Maandag, 26 december: Kerstloop Bergen van Sportclub Chronos.