Loopjournaal 8 februari 2017

2017-02-17 0 Door Dennis van Dok

Klaas

Loopjournaal vanaf woensdag, 8 februari 2017.
Woensdag, Gerard Pater was de trainer. 16 lopers. Het was weer winter, met gevaar van gladde stukken op de weg, daarom niet gekozen voor de Zeeweg voor een rondje door het duin. Emmeke was er ook niet, dus…..alle 16 deden een oefening voor, dus de groep was goed warm getraind met 16 oefeningen.
Daarna een redelijke heftige duurloop richting Groet en de Hargerzeeweg volgend, waar het toch wat glad was. Gemiddelde snelheid iets boven de 10k per uur.

Zaterdag, om 4 uur behoorlijk sneeuwval, alles wit met 1 graad vriezend, hoe wordt het morgen?

Zondag, 12 februari 2017 Groet uit Schoorl Run (GUS).
Zie als bijlage het verslag en de uitslagen.
Hi Klaas,
|k was gisteravond vergeten om je even te mailen, maar Arne (die is ook
|nog
steeds lid) en ik hebben gisteren allebei de 21 km van de Groet uit Schoorl run gelopen.
Arne in 1.59.15 en ik in 2.19.50.
Voor Arne de eerste keer, helemaal niet slecht. Hij had lekker gelopen, zei hij.

Voor mij geen beste tijd, maar gezien het tekort aan training ben ik heel blij dat ik ‘m goed uitgelopen heb. Het parcours lag er inderdaad prachtig bij.
Verder zaten Hermieke en ik gisteren weer bij de Informatiebalie van de Groet uit Schoorl, het was de hele dag een prima sfeer, iedereen was vol lof over het parcours en de entourage. Het was weer prima georganiseerd.
Sterkte met je voet!
Groeten,
Maddie

Maandag, nog mooi winters loopweer.

Nieuw adres van:
Floor van Straaten, Boa en Noelle,
Israelslaan 48, 1816 VK Alkmaar.

Onderwerp: Sponsorloop 10 km of Halve Marathon Leiden Hoi Klaas, Hieronder nieuwsbericht waar ik gisteravond over heb verteld. Wil jij deze delen met de lopers geabonneerd op het lopers journaal?

Hartelijke groet, Yde Dekker ydedekker@hotmail.com

Allen,

Een oproep voor deelname aan de 10 kilometer of halve marathon van Leiden. Loop mee voor een goed doel!.

Waarom Leiden?
Sam Veerman uit Warmenhuizen heeft een zeldzame botziekte genaamd fybreuze dysplasie (FD). Dit houd voor hem in dat hij heel snel een botbreuk in zijn linkerbeen kan oplopen. Klik op de link om een informatiefilmpje op YouTube te bekijken met uitleg https://youtu.be/hF9c7QBWWyo. Sam is inmiddels 16 jaar en komt nog geregeld in Leiden in het ziekenhuis voor controles, onderzoek en onlangs weer een operatie aan zijn been.

Ik heb via Sam een uitnodiging gekregen om mee te doen aan deze halve marathon op 21 mei 2017.

Inschrijving
Via de Bontius Stichting, verbonden aan het Leiden Universitair Medisch Centrum waar onderzoek naar FD wordt gedaan, kan de inschrijving worden geregeld.

Deelname is gratis, maar er is wel een donatie aan verbonden van minimaal € 100,-, maar als je dit via enkele donaties uit je omgeving bijeen kan brengen (het liefst natuurlijk meer) dan zou dat mooi zijn. In ruil voor de donatie ontvang je een t-shirt, nieuwsbrieven en worden deelnemers aan het team “loop mee voor FD” uitgenodigd voor een inspiratiebijeenkomst. Ook verkeer je je als deelnemer in goed gezelschap. Naast diverse onderzoekers die werken in het team Fibreuze Dysplasie van het LUMC lopen ook Suzan Nieman (Schoorl) en Jos Hoogeboom (Tuitjenhorn) mee voor dit mooie goede doel.

Inschrijven kan via de onderstaande link https://forms.lumc.nl/lumc2/bontius-loop-mee-voor-fd

Na inschrijving ontvang je een handreiking fondsenwerving en op kort termijn een uitnodiging voor de inspiratiebijeenkomst.

Informatie Bontius Stichting
Bontius Stichting | LUMC
www.lumc.nl
Steun het wetenschappelijk onderzoek van het LUMC met uw donatie voor de Bontius Stichting.
Hartelijke groet,
Yde Dekker ydedekker@hotmail.com

KALENDER:
Zondag, 5 maart 2017: Den Helder-Schagen over 25 kilometer.
Zondag, 26 maart 2017:10e Circuit Run Zandvoort, nu ook 21,1 km.
Zondag, 2 april 2017: Brijder loop over 10 km.
Zondag, 7 mei 2017: 10 EM Schagen, ook 5km en 10 km.