Loopjournaal vanaf woensdag, 22 februari 2017.

2017-02-28 0 Door Dennis van Dok

Hi Klaas, hierbij mijn bijdrage
Loopjournaal woensdag 22-2
Door de vakantie een wat lagere opkomst dan normaal, iets meer dan 10 lopers.
Inwerken bij het Zandspoor en inlopen op de parkeerplaats. Daarna een programma op de Achterweg: 4 x 2 min, 1 min, 6 x 1 min, 1 min, 10 x 30 sec, 30 sec. Een rustige herstel training. Henk heeft alles weer meegedaan. Helga en Nicole weer van de partij en Rob de buurman van Helga. Wim doet weer zijn uiterste best om de conditie op te vijzelen. Nico en Margreet trekken er flink aan. Roland doet de voor hem zo bekende harmonica training. Ik zelf bol nog een beetje uit om de lichte griep te boven te komen. Rob heeft het tempo er ook goed in. Ja, ben ik toch nog iemand vergeten of toch niet.
Groet Gerard Pater.

Zaterdag 26 februari
5 Lopers waarvan 1 gastloper en 3 met de achternaam Ruis en 1 dame….
Van te voren was op sociale media tussen sommige lopers overeengekomen om een rustige duurloop te gaan doen; dit idee werd echter niet in de gehele breedte van de groep gedragen.
Na rijp beraadt kwam om 15.59 het compromis in de vorm van een fartleg of zoals Wim zegt “ vaartspel” te gaan doen als trainingsvorm.
De route werd bepaald door Gerard en om de “vaart” kracht bij te zetten werden zijn befaamde, en inmiddels beruchte, Gerard heuvels en bergen in de richting van Bergen in het parcours opgenomen.
De tempo wisselingen gingen veelal bergop over in versnelling, boven gekomen groeperen en de hartslag naar beneden zien te krijgen (wel even de luwte op zoeken want de wind (6) was “ waterkoud” ) om vervolgens in het rustige tempo verder te gaan naar de volgende onverwachte (zo het hoort bij fartleg) opdracht te lopen. De tempo wisselingen bergop werden veelal een vader-zoon challenge.
Moe maar heel voldaan om 17.15 weer bij het bankje terug met banktotbank 10 KM!
Leuke training zeggen we dan weer!
Nico Ruis.

Zondag,
Om 9.00 uur bij het bankje 43 een lopersgroep van 9, complete groep? Er ontbreken nog een paar. Toch weer een nieuwe foto gemaakt.

Maandag,
Als eerste merken we op dat het rond 7 uur ‘s avond nog bijna licht is, dus het gaat de goede kant op wat dat betreft!
Windkracht 5 en buienradar hield zich aan de afspraak; rond 19.10 korte bui en daar bleef het bij.
9 lopers; enkelen weer even bijkomen van intensief weekje wintersport 😉 Emmeke had er weer helemaal zin in en we liepen de Zeeweg omhoog om vervolgens bij de Berenkuil links af om bij Il Primo de duinen uit te komen. Via de Negen Nessen richting Berger Polder en via Aagtdorp, Omloop, smalle paadje (opletten voor de plassen!) weer richting centrum.
Uit en thuis 12,5 KM in 70 minuutjes dus stevige maandag loop!
Roland spant de kroon want was al heen komen lopen uit Groet, terug dus ook en zal er bijna 19 KM op hebben zitten! Sjapoo!
Grt Nico Ruis

Kijk ook eens op de website: www.sportclubchronos.nl Echt eens een keer doen, staan mooie foto’s op.

Op de foto als bijlage de gewonnen beker van de 21 km Gus-team. Staat in de winkel aan de Heereweg.

Groot-Frieslandpad.
Het Groot-Frieslandpad, het lange afstandswandelpad van Bergen aan Zee naar het Duitse Leer is klaar. Het 362 kilometer lange pad loopt vanaf Bergen aan Zee dwars door het Schoorlse duingebied, via de Schoorldammerbrug richting Krabbendam enz. Het pad is aangegeven door wit/rode bordjes/stickers, met soms vermeld Groot Frieslandpad. Bij het bezoekerscentrum staan de bordjes en op de hoek Blijdensteinsweg-Dr.Van Steinweg.

Piano-strepen op de weg.
De piano-strepen op de weg geven aan dat er een verhoging in de weg is, zodat je niet gelanceerd wordt. Ook handig voor lopers om te weten en te zien.
(Je nader een verkeerssituatie die extra alertheid vereist.)
Zie: http://www.dirkdebaan.nl/die-lastige-verkeersdrempels-toch.html

Nog een filmpje van GUS van Maarten van Meer onderaan de Zeeweg.
Onder Restaurant Zuiderduin van 14 februari 2017. Van 4.45 tot 7.19 minuten.

KALENDER:
Zondag, 5 maart 2017: Den Helder-Schagen over 25 kilometer.
Zondag, 12 maart 2017: City-Pier-City (CPC) Den Haag.
Zondag, 19 maart 2017: Clubcross AV Nova. Ook vrije deelname!
Maandag, 20 maart 2017. Inschrijving Cityrun Alkmaar. (Champion-leden eerder).
Zondag, 26 maart 2017: Begin zomertijd.
Zondag, 26 maart 2017:10e Circuit Run Zandvoort, nu ook 21,1 km.
Zondag, 2 april 2017: Brijder loop over 10 km.
Zondag, 9 april 2017: Marathon Rotterdam.
Paasmaandag, 17 april 2017: Paaspolderloop Nieuwe-Niedorp.
Zondag, 7 mei 2017: 10 EM Schagen, ook 5km en 10 km.
Dinsdag, 16 tm vrijdag, 19 mei: Avondwandel4daagse Schoorl.
Zondag, 21 mei 2017: 10 km en halve van Leiden.
Woensdag, 24 mei 2017: Cityrun Alkmaar.