Loopjournaal 1 maart 2017

2017-03-08 0 Door Dennis van Dok

Loopjournaal vanaf woensdag, 1 maart 2017.
Woensdag:
Gerard heeft de pen doorgegeven aan Helga voor een stukje:
Woensdag 1 maart 2017 en het wordt gelukkig alweer wat lichter. We zijn vanavond met z’n 11-en en na het uitwisselen van de persoonlijke verhalen (de 19 km van Roland, en wat waren we moe maandag) en alle lichamelijke kwetsuren gaan we op pad. Via het dorp achterlangs naar het parkeerterrein bij het voormalige Zandspoor. Emmeke verzorgt onze warming up en Rob zorgt voor de rest. Er staat een pyramide training op het programma. 1, 2, 3, 2, 1 minuut tempo, met tussendoor 1 minuut wandelen. We gaan richting Groet over de Achterweg en na de eerste serie 2 minuten rust, daarna keren we om en weer terug. Tussendoor haalt de voorste de laatste op, want het loopt nogal wat uit elkaar. Dan dezelfde pyramide nog een keer en zo komen we weer uit bij de Schoorlse Zeeweg. Een paar gaan alvast naar de kantine en het overgebleven groepje loopt nog even rustig uit naar “ons” bankje. Lekker getraind op een lekker frisse avond. Tot de volgende keer!
Groetjes,
Helga

Als er nog wedstrijden gelopen worden kan ik dan een verslagje ontvangen?
Kopij Dweilpauze voor woensdag, 15 maart inleveren.

Cityrun Alkmaar op woensdag, 24 mei 2017.
Deelnemersopgave voor het Ekoplaza-team aan: aj.nijdam@quicknet.nl

Ook als er geen nieuws is er nog oud nieuws. Foto reportage van het 40-jarig bestaan van Stg.Schoorl. Foto’s staan ook op de website.

PS. Kunnen we nu goed zien wie we missen op de training!!!!!!!!!

KALENDER:
Zondag, 12 maart 2017: City-Pier-City (CPC) Den Haag.
Zondag, 19 maart 2017: Clubcross AV Nova. Ook vrije deelname!
Maandag, 20 maart 2017. Inschrijving Cityrun Alkmaar. (Champion-leden eerder).
Zondag, 26 maart 2017: Begin zomertijd.
Zondag, 26 maart 2017:10e Circuit Run Zandvoort, nu ook 21,1 km.
Zondag, 2 april 2017: Brijder loop over 10 km.
Zondag, 9 april 2017: Marathon Rotterdam.
Paasmaandag, 17 april 2017: Paaspolderloop Nieuwe-Niedorp.
Zondag, 7 mei 2017: 10 EM Schagen, ook 5km en 10 km.
Dinsdag, 16 tm vrijdag, 19 mei: Avondwandel4daagse Schoorl.
Zondag, 21 mei 2017: 10 km en halve van Leiden.
Woensdag, 24 mei 2017: Cityrun Alkmaar.

20 maart start de inschrijving voor de
businessruns van de Alkmaarcityrun. Ik ga uit van 2 teams. Arjan

Hi Klaas, Zie bijgaande brief.

Beste lopers

Heerlijk gelopen !

Dat was de reactie van heel veel lopers na afloop van de GroetuitSchoorl Run van zondag 12 februari. Jl. Het was uitstekend weer om te lopen en we hebben in onze Lions Hospitality tent veel tevreden gezichten gezien.

We willen jullie hartelijk dankzeggen voor uw deelname aan onze Business Run, die weer een mooi bedrag heeft opgeleverd: ca. € 3.500,= kunnen wij, dankzij jullie, overmaken aan het waterputtenproject in Zimbabwe. Een kort stukje van de site: www.zuvarabuda.nl,
“ Bewoners van het platteland in Zimbabwe leven onder zware omstandigheden. Zo valt er maar gedurende korte tijd regen. Soms is die regen voldoende voor het verbouwen van mais, het belangrijkste onderdeel van de maaltijd. Soms ook niet, dan valt er in te korte tijd te veel of juist te weinig regen. Er is geen elektriciteit en er zijn geen winkels waar groenten te koop zijn. Voor water moeten vrouwen soms grote afstanden afleggen. Zuva Rabuda boort daarom naar water op het platteland. Dat scheelt uren lopen. Ook kunnen bewoners groentetuinen om de putten aanleggen. Deze groenten zijn voor eigen consumptie of voor de verkoop.In de afgelopen 7 jaar heeft Zuva Rabuda in totaal 62 waterputten geboord waarvan er 57 water hadden”
Gemiddeld kost een waterput slaan 3.500 euro, dus wij kunnen met onze opbrengst precies 1 waterput laten slaan.
Vijf teams op de 10 km, 2 teams op de 21 km hebben zich ingezet om ons goede doel te ondersteunen. In de bijlage treft u een aantal foto’s aan, die zijn genomen voor en tijdens de Run. Een impressie van hun inzet om er een geslaagde dag van te maken.

Ook wij, als EkoPlaza en leden van de Lionsclub, hebben genoten en willen u graag uitnodigen volgend jaar weer van de partij te zijn. Voor de loop in 2018 zullen we jullie uiteraard tijdig informeren.
Nogmaals bedankt! Arjan.