Loopjournaal 22 maart.

Onder redactie van Klaas Tillema.

Zaterdag,
Hi Klaas
Verslagje zaterdag 25 maart => de laatste zaterdag in de wintertijd en een prachtig mooie voorjaarsdag!

Groep van 9 lopers; tijd voor een voorjaars klassieker!

Onderstaande training werd daarvoor uit de kast gehaald ( nou ja van internet
geplukt)

Hardloopschema: 3 intervaltrainingen die je sneller maken

Training : verhogen van anaerobe drempel De eerste training loop je nagenoeg op hetzelfde tempo. Bij een piramideloop bouw je het aantal minuten hardlopen op en daarna ook weer af. Het doel is om sneller te worden, dus daarom houden we de tempo’s kort.
Op die manier kan je optimaal je snelle spiervezels trainen en toch ook werken aan je specifieke uithoudingsvermogen. Dit soort trainingen zijn goed om je anaerobe drempel te verhogen. Je traint het tempo waarbij je net niet in je anaerobe zone gaat lopen.
Deze training bestaat uit 9 intervals beginnend bij 1 minuut oplopend tot 5 minuten en weer terug naar 1 minuut. Dus 1’-2’-3’-4-‘5-‘4’-3’-2’1’ (waarbij ‘=
minuut) De pauzes zijn daarbij 1’-1’-2’-2’-3’-2’-2’-1’ heel rustig dribbel.
De pauzes moet je echt rustig houden, het gaat erom dat je goed hersteld zodat je de tempo’s vlot kunt blijven lopen. Je zult merken dat het middelste blokje van 4 minuten, 5 minuten en weer 4 minuten best lang is. Deel zeker deze tempo’s goed in.
Yde deed de tijdwaarneming en Nico nam met kladblaadje in de hand de voortgang van de training voor zijn rekening.

Een leuke training waarin je zelf aan kunt voelen hoe diep je gaat “ in principe vlak onder je omslagpunt” maar dat heb je natuurlijk zelf in de hand. Groep komt altijd weer bij elkaar.

Route via speelweidjes, alwaar de eerste picknick families met bakfietsen gezellig ook het voorjaar aan het vieren waren, de mountainbike route overgestoken en de waterleiding duinen in. Opletten voor de wortels daar op de paadjes maar in het zonnetje een prachtig stukje duinen!
Roodwitte route gevolgd die tot bijna huize Glorie loopt, Daar met een iets te ruime bocht naar links waardoor we wat (te) ver in Berger duinen terecht kwamen.
Einde van programma was dus nog in waterleiding duinen… Pittig stuk uitlopen dus waar de groep zelfs nog zin had om het paardenpad evenwijdig aan de Zeeweg mee te pakken en dan weet je het zeker “ het voorjaar is begonnen”
Bank tot Bank 13,6 KM, stevig getraind en nog kilometers gemaakt ook 🙂

Groet
Nico Ruis. n.ruis1@kpnmail.nl

Zondag,

Maandag,

Slotavond Sportclub Chronos.
De slotavond is op vrijdag, 21 april 2017.
Lees de nieuwsbrief van maandag, 27 maart. Wel opgeven!!!!!!!!

Cityrun Alkmaar op woensdagavond 24 mei 2017.
Huidige teamindeling:
Team 1.
Michiel Beeldman m 49
Sander Berger m 43
Dick Ernste m 53
Chris Hoffman m 44
Jos Hoogeboom m 55
Bart Malestein m 28
Nico Ruis m 52
Leon van Bourgonje m 42
Ronald Vreeker 50
Rob van Andel m 41

Team 2.
Arjan Nijdam m 59 Captain
Floor Lugthart v 30
Joeri Lugthart v 22
Margreet Ruis v
Gavin Tough m 52
Hans Mannes m 68
Erwin van Baar m 44
Gerard Pater m 66
Klaas Tillema m 67

Circuitrun Zandvoort op zondag, 26 maart 2017.
Een team uit Schoorl was medewerker. Eerste foerage na 5 km, was wel nodig.
Deelnemers:
Jolanda Grimbergen, 21,1 km in 1.50.03
Ronald Vreeker, 12 km in 54.30.
Jeske Hoogeboom, 5 km in 21.23 minuten.

Nieuws:

Hoe kon je nu terug na een blessure???????
Neem de tijd tot de blessure goed over is. Met of zonder medische begeleiding.
In de tussentijd blijf zoveel mogelijk bewegen als het kan bv fietsen.
Loop daarna eerst een paar keer voor je zelf.
Weer in de groep: REM er op, mompel steeds tegen jezelf: niet te hard!!!
Als het kan tijdens de training begin vooraan: zit je de langste tijd “tussen de wielen”.
Je eindigt toch als laatste, want iedereen heeft doorgetraind en lopen je fluitend voorbij. Accepteer dat.
De scherpte is er af, komt het nog wel terug?????
Opmerkingen per retourmail.

KALENDER:
Zondag, 2 april 2017: Brijder loop over 10 km.
Zondag, 9 april 2017: Marathon Rotterdam.
Paasmaandag, 17 april 2017: Paaspolderloop Nieuwe-Niedorp.
Vrijdagavond, 21 april slotavond Sportclub Chronos.
Zondag, 7 mei 2017: 10 EM Schagen, ook 5km en 10 km.
Dinsdag, 16 tm vrijdag, 19 mei: Avondwandel4daagse Schoorl.
Zondag, 21 mei 2017: 10 km en halve van Leiden.
Woensdag, 24 mei 2017: Cityrun Alkmaar.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

vier + 6 =