Loopjournaal 19 april 2017

2017-04-27 0 Door Dennis van Dok

Woensdag,
Gerard Pater was de trainer en zette in op een echte duintraining. Er waren 16 lopers en de weersomstandigheden waren zeer bijzonder: windstil, geen neerslag en zeer hoge luchtdruk van 1039 millibar en bij hert trainingseinde fel koud.
Gerard had mooie hellingen uitgezocht. Door de hoge luchtdruk was het normaal dat je snel boven je adem liep. Maar dan kwam er weer een rustig stuk met als slot aan het begin van de Zwartepad het steile pad op. Daar gaf Gerard uitleg over de historische duinslag van 1799 tussen fransen, bataven, engelsen en russen.
Via het terrein van Blooming, Duinweg, Boschmansweg, Omloop terug naar de kleedkamer om 20.40 uur. Was toch weer een heel eind, maar alle lopers opgetogen.

Zaterdag, 6 lopers, mooi loopweer, Dick Ernste verzorgde de route. Rechts langs het Vogelmeer de witte pijlen route, halverwege rechtsaf door de heide naar Hargen aan Zee over het strand, voor de wind, naar SaZ. Dan nog een stukje blauwe pijlen, halverwege links over de paarse route (met nog een ontmoeting) naar de Zeeweg. Voor een enkele loper (ik) was het ver genoeg.

Zondag,

Maandag. Eindelijk weer eens regen, gedurende de gehele training?

Techniektraining
Onder leiding van Peter van Buijtene
Op de maandagen 1 mei, 29 mei, 26 juni, 24 juli en 21 augustus. (5 x) Techniek is alles dus grijp je kans om tijdens deze 5 trainingen aan je techniek te werken. Techniek is niet gebonden aan leeftijd.
De start is om 19.00 uur bij de kleedkamer op de Schoorlse ijsbaan.

Rondje Texel aanstaande zaterdag!!!!!!!!
ZATERDAG, 29 april VERTREK 08:30 uur – TERUG OM 17:00 Gratis Zoals elk jaar trappen we het fietsseizoen af met een pittig rondje om het waddeneiland, onder het motto: thuisblijvers hebben geen gelijk.
Er wordt gereden in een groep met een rustig toertempo; helm verplicht en zorg ervoor dat het materiaal in orde is. De afstand is ongeveer 140 km.
Willem de Maaré tovert ook dit jaar weer voor ons een afwisselende route door het duingebied en de polder uit zijn hoge hoed. Uitrusten met koffie en gebak kan op de veerboot en onder de vuurtoren van De Cocksdorp wordt de inwendige mens versterkt.
Vertrek om 8.30 vanaf de ijsbaan in Schoorl
Organisatie: Ben Mosch bmosch@quicknet.nl

Dag Klaas,
Jeske is zondag 5e dame geworden bij de 5 km van de Pim Mulierloop in Santpoort-Noord. Ze deed er 21.48 minuten over. Dit was de 1e wedstrijd van het Sportsupport Loopcircuit rondom Haarlem.
Gr. Aafke.

Dus maandag EERSTE techniektraining om 19.00 uur.

Vrijdag was de gezellige slotavond van Sportclub Chronos in het T&O-gebouw.
Als bijlage de eindstand van de Loopcompetitie 2016-2017.

KALENDER:
Maandag, 1 mei 2017: Eerste techniektraining, 19.00 uur kleedkamer.
Zondag, 7 mei 2017: 10 EM Schagen, ook 5km en 10 km. Zie bijlage.
Dinsdag, 16 tm vrijdag, 19 mei: Avondwandel4daagse Schoorl.
Zondag, 21 mei 2017: 10 km en halve van Leiden.
Woensdag, 24 mei 2017: Cityrun Alkmaar.
Maandag, 29 mei 2017: Tweede techniektraining, 19.00 uur kleedkamer.
Zondag, 4 juni 2017: Rondje Oudorp (eerste Pinksterdag.) Maandag, 26 juni 2017: Derde techniektraining, 19.00 uur kleedkamer.
Zondag, 2 juli 2017:Estafetteloop Amak te Akersloot.
Maandag, 24 juli 2017: Vierde techniektraining, 19.00 uur kleedkamer
Maandag,21 augustus 2017: Vijfde en laatste techniektraining, 19.00 uur kleedkamer