Loopjournaal 28 juni 2017

2017-07-04 0 Door Dennis van Dok

Loopjournaal vanaf woensdag,
Woensdag, 13 lopers weer mooi loopweer. Rob had een nieuw rondje. Bij het bankje het bos in, eind rechts en direct weer links. Daar links zit een smal pad. Hier rustig tempo, eind rechts rust, met onderaan een stuk sprint, bij de bocht tempo tot het smalle pad. Nieuw rondje maar door de lopers goedgekeurd.

Zaterdag, 3 lopers!!!! Maar toch een mooie tempo duur loop via de Groeterkant, Nieuwe weg overgestoken, fietspad vervolgen en dan rechtdoor het hoge duin op.
Daar een rustpunt met uitzicht op het Amoco-terrein. Dick Molenaar gaf daar bovenop het duin een college over de huidige manier van gaswinning en gas- en olieopslag. Dit kan hij nogmaals doen als we er langs komen of hij schrijft er een artikel over.
Dan langs het Harger parkeerterrein door het duin richting Baaknolweg, maar dan heb je eerst nog een prachtig stuk zeer mul zand. Gelukkig dan maar een stevig tempo op de Nieuweweg. Terug bij de bank in 1.10.

Zondag, –

Maandag, weer de traditionele 45 minuten training.

Weer een mooie foto in het Bergens Weekblad, gemaakt door Gerard Becker. Als alle lopers nu deze foto op de werkplek hangen, dan wordt het mooi verspreid over Noord-Holland. De andere foto’s van deze sessie staan op:
www.sportclubchronos.nl

Gesloopt.
De mast die op het stand stond halverwege tussen Egmond aan Zee en strandopgang Bakkum is na 20 jaar gesloopt en staat er niet meer.
Tijdens de Halve marathon van Egmond aan Zee was het altijd een vaste baken halverwege het strand. We zullen de mast missen.

Aandacht voor:
Hargen Sail beachrun op zaterdag, 8 juli om 15.00 uur. Mooi beachparcours, topsfeer, muziek en een vol terras met supporters! Het aantal ingeschreven deelnemers blijft de laatste weken echter steken op 40. De organisatie zou het leuk vinden als je deelneemt.
Inschrijven via: www.hargenaansail.nl (Kosten € 10).

KALENDER:.
7, 8 en 9 juli Hargen Sail: met een loopwedstrijd.
Donderdag, 13 juli Ledenvergadering Sportclub Chronos te Schoorl.
Zaterdag, 15 juli: 69-ste Hardloopronde Tuitjenhorn.
Maandag, 24 juli 2017: Vierde techniektraining, 19.00 uur kleedkamer
Maandag,21 augustus 2017: Vijfde en laatste techniektraining, 19.00 uur kleedkamer.