Loopjournaal 12 juli 2017

2017-07-19 0 Door Dennis van Dok

Loopjournaal vanaf woensdag,
Woensdag, Gerard Pater was de trainer en Nicole deed de warming-up voor de
(weer) 13 lopers. Deze keer 7 jongens en 6 meisjes. Na de warming-up: door het Wulpendal kijken bij het weerstation. Daarna de training op de Nieuweweg in blokken van 7 minuten: 3 minuten rustig tempo; 2 minuten goede duurloop-tempo; 1 minuut up-tempo; 1 minuut wandelen.
Einde Nieuweweg twee keer links en de Oude Baaknolweg en de Baaknolweg op en weer naar de Nieuweweg. De training werd zomaar 6 keer x de 7 minuten= 42 minuten training. Terug bij de kleedkamer om 20.42 uur. s’ Morgens zware regenval tot wel 12mm. s’ Avonds weer prachtig loopweer met een goede temperatuur.
Weer een prachtige training.

Zaterdag,4 lopers, mooi loopweer. Goed voor een mooie duurloop over de Mariaweg (is toch wat ingeklonken maar loopt niet gemakkelijk), door de Kerf (eerst even kijken op het uitkijkpunt), Op het strand naar Schoorl aan Zee, strak voor de wind en verder niemand op het strand. Via de blauwe route, zuidzijde terug in 1.10.
Weer genoeg gedaan voor de zaterdag.

Zondag,

Maandag, 9 lopers, zomerse omstandigheden, veel zand met een stuk strand, bijna
10 km.

Aanstaande maandag, 24 juli vierde techniektraining onder leiding van Peter van Buijtene. Start om 19.00 uur bij de kleedkamer!!!!!!!!

Op zaterdagavond, 15 juli gekeken naar de Stratenloop Tuitjenhorn over bijna 10 km.
Er stonden weer zeer snelle lopers aan de start en het werd een mooie wedstrtijd. Gewonnen door Michiel de Ruiter en Margriet Berkhout. Ook een aantal lopers van AV Nova waren deelnemer die werden goed aangemoedigd.
Zware taak voor Jan Berkhout die stond met de rondebordjes. Alles liep op een gegeven moment door elkaar. Jan stond dan met 3 bordjes in de handen maar hij heeft het er goed afgebracht.
Het was een mooie wedstrijd.
Nog niet zo lang geleden waren er 3 wedstrijden de Golden Three.
Stratenloop Tuitjenhorn, Kalvermijltje en de Verlichtingsloop met een competitie.
Gebruikelijk was om alle 3 de lopen deel te nemen en ook daar was veel strijd.
De loop in Tuitjenhorn is volgend jaar voor de 70 ste keer. Eerst was het een estafetteloop met 4 lopers één ronde per loper, dat ging dan heel erg snel.
Bij de Verlichtingsloop is een paar keer een groepswedstrijd geweest. De ploeg uit Schoorl was goed geprepareerd en won daar de EERSTE prijs: een taart.

De flyer voor de BOERENKOOPLOOP 2017 werd uitgedeeld.
Zondag, 5 november start om 11.35 uur nu over 10 km (officieel gemeten) met een gewijzigd parcours. (officieus: na de dijk niet linksaf langs Nuwedorne maar rechtdoor de Trambaan af langs Bejo naar het dorp).

KALENDER:.
Maandag, 24 juli 2017: Vierde techniektraining, 19.00 uur kleedkamer
Maandag,21 augustus 2017: Vijfde en laatste techniektraining, 19.00 uur kleedkamer