Loopjournaal 30 augustus 2017

2017-09-06 0 Door Dennis van Dok

Loopjournaal vanaf woensdag,
Woensdag, Na een tropische week, op woensdag omslag van het weer met wel 25 mm regen en lagere temperatuur. 7 Lopers. Tijdens de Carla oefeningen kwamen er nog
2 lopers van Geesterambacht bij. Klaas ging voor een effectieve training.
Parcours van de Bosloop Schoorl. Op de diverse punten konden de snelle lopers hun hart ophalen om te versnellen. 3 Lopers gingen mee tot bijna de helft en keerden via een ander bospad terug, maar tijdens de training hebben alle 3 zich goed gemanifesteerd. De 6 andere lopers vervolgden in een mooi tempo de rest van het parcours tot de gebouwen van Heel en Al, via ‘t Klimduin naar de kleedkamer om 20.30 uur. Het leek iets minder te regenen, maar allen waren goed nat, ook vanwege het extra jasje.

Zaterdag, 27 augustus om 16.00 uur vier lopers bij het bankje: Sjef, Aad, Niels en Dick. Gestemd of het een duurloop of interval zou worden: duur!
Via de groene, de rode en weer de groene route naar de Slangenweg, stukje over de Blijdenstijnweg, linksaf achter de Bokkenweitjes langs. Nog niet lang genoeg onderweg voor een ommetje langs het kraantje. Linksaf het PWN-gebied in. Over het smalle pad met de vele wortels en het verraderlijke betonnen paaltje. Langs het koepeltje, gelijk daarna schuin het heideveld over. Via een zandpad steil omhoog, bovenaan even wandelen. Dan links aanhoudend weer terug richting de Bokkenweitjes. Niels weet een mooi slingerpad door het bos en over een heideveld. Nu wel drinken bij het kraantje, het is warm drukkend weer. Via de witte route terug naar het bankje. Met eindsprint is de looptijd 1.20 uur.
Groet, Dick

Zaterdag, 2 september. 5 lopers en 4 zondagsmorgens-lopers op visite. Dick deed de route: achter het Vogelmeer de blauwe route, daarna vlak bij het strand de witte route. Daar gingen de 4 uur lopers een kortere afstand. Uiteindelink heeft iedereen weer goed gelopen.

Zondag, 4 lopers om 9.00 uur. (Paul voor de tweede ronde). Sta wel eens bij ons bankje om een praatje te maken met de lopers. Deze zondag liepen Monique B om de hond uit te laten en ik gelijk op bij het Bezoekerscentrum. Met z’n drieén zijn we alle trappen opgelopen en een rondje gemaakt. Zodoende geen praatje bij ons bankje. Maar nu blijkt weer duidelijk dat niet alleen wij als lopers, maar ook dat het thuisfront sportief bezig is, dat is heel goed en zeer belangrijk om daar even bij stil te staan. Dus bij deze: Hulde aan alle partners!!!!!!

Maandag, wandelen en hardlopen.

KALENDER: Als BIJLAGE de NIEUWE loopkalender tot de GUS!!!!!!!!!
(Om uit te printen en op te spijkeren.)

BOSLOOP SCHOORL:
Bosloop Schoorl op zondag 10 september
Zondag 10 september start weer een reeks van vier hardloopwedstrijden door Schoorlse Duinen. U kunt kiezen uit twee afstanden, de 4 kilometer of de 10,5 kilometer. De wedstrijd gaat over onverharde paden door de hoogste en mooiste duinen van Nederland.
De start is om 10.30 bij Grandcafé GNAP, onderaan het Klimduin in het centrum van Schoorl. Vanaf 9.30 uur kunt u zich daar inschrijven. Kosten € 4,00, met medaille € 5,00.
De volgende Boslopen zijn op de zondagen 8 oktober, 12 november en 10 december 2017. Schrijf deze data alvast in uw agenda!
De Boslopen worden georganiseerd door Sportclub Chronos. Chronos geeft ook hardlooptrainingen voor beginners en gevorderden in Schoorl en Bergen.
Informatie: Klaas Tillema, tel 072-5091518 of kj.tillema@quicknet.nl. Zie ook www.sportclubchronos.nl

De inschrijving voor de halve marathon Egmond aan Zee staat open!!!!
De inschrijving voor de Groet uit Schoorl Run per half september.

Zaterdag, 9 september: Kermiscross Zijdewind.
Zondag, 10 september: EERSTE BOSLOOP SCHOORL.
Zondag, 10 september: Bootcamp-obstacle run Alkmaar.