Loopjournaal 12 november 2018

2017-11-15 0 Door Dennis van Dok

Loopjournaal vanaf woensdag,
Computerstoring!!!!!!!! Liep mijn PC na een laatste update toch helemaal vast.
Dat was ook een ramp. Volledig afgesloten van de wereld en tijd over. Bang dat alles weg was en ridder te voet.
Maar Gerard Pater kwam langs en ging er naar kijken. Hij adviseerde vervolgens om een pro in te schakelen.
En inderdaad: het werkgeheugen van de PC was maximaal vol en verder niks meer aan te doen.
Op advies van Gerard heb ik me gewend tot het volgende bedrijf:
www.072-pc.nl mail: info@072-pc.nl tel; 072-7202257
Stefan Broersma te Alkmaar.
We hebben daar een nieuwe computer aangeschaft.
Stefan heeft de oude schijf naar de nieuwe PC gekopieerd.
Zaterdag morgen, 11/11 heeft hij de PC aan huis gebracht en volledig geïnstalleerd.
Toen hij vertrok na een uurtje kon ik weer volledig werken. Hulde!!

Maar na 29 oktober is er wel weer veel gesport.
De trainingen op de woensdagavond worden gehouden in het pikkedonker.

Op 5 november de Boerenkoolloop, een kort verslag:
Boerenkoolloop Warmenhuizen, zondag, 5 november 2017.
Jaarlijks staat deze loop op het programma. De laatste twee jaar zijn er echter een aantal veranderingen. In 2016 werd de halve marathon afgeschaft. Dit jaar werd de 11,6 km gewijzigd in precies 10 km met een aantal wijzigingen in het parcours. Een groot aantal lopers ging om 11.35 uur van start, na de 1,5 km trimloop jeugd en de 5 km. Eerst richting Tuitjenhorn, dan en dat is de eerste wijziging niet door Eenigenburg maar rechtdoor naar de dijk, deze vervolgen naar Krabbendam. Dan de tweede wijziging na de dijk linksaf en de hele Trambaan af tot het dorp. Vervolgens via een nieuwe rotonde naar AV Nova. Ondanks dreigend regenval met onweer bleef het droog en de wind was zeer gering. Er is door Michiel de Ruiter een strak parcoursrecord gevestigd, dat niet gemakkelijk zal worden verbeterd als de wind volop uit het zuid/westen waait.

Uitslagen van de leden Sportclub Chronos van de Boerenkoolloop Warmenhuizen, zondag, 5 november 2017.

Jos Hoogeboom. 44.10
Sander Kaandorp. 45.10
Rob van Andel. 49.08
Klaas Tillema. 50.03
Gerard Pater. 54.05
Anita Pielaet. 57.15
Floor van Straaten. 57.52
Gerda van Straaten. 57.52
Roland Broersen. 57.54
Dirk Krijt. 65.20

Hi Klaas
Maandag 6 nov 6 lopers 3 om 3 () met Jos Gerda Dirk die lekker uit wilde lopen van geslaagde boerenkoolloop en Carla die 40 KM MTB tocht vanaf Alcmaria met nodige regenbuien erop had zitten.
Dus lekker rustig een ruime 45 minuten via polder ri Groet met mooi schouwspel opkomende grote maan (zie foto) Onderlangs terug Lekker koel stil weertje; de winter voelbaar in aantocht.
Grijs
Nico Ruis.

Bosloop Schoorl van zondag, 12 november 2017.
Derde bosloop van een serie van 4. De vierde en laatste bosloop is op zondag, 10 december 2017.
Vlak voor de start brak een enorme hagelbui los en grote hagelstenen en in een ommezien was de Schoorlse Zeeweg helemaal wit.
De start werd een paar minuten uitgesteld. Direct na de start liepen de 80 deelnemers eerst voorzichtig over het fietspad, want het bleef hagelen en regen.
Het eerst zo mooie droge parcours stond gelijk vol met grote waterpoelen.
De winnaar bij de heren over de 10,5 km was Christof van Malderen uit Bergen in 41.28. In september was zijn winnende tijd 40.22.
Bij de vrouwen was Carola van Assem uit Rotterdam winnares in een tijd van 50.22. In september was haar winnende tijd 49.34.
De omstandigheden waren dus aanzienlijk zwaarder door het natte parcours.

De uitslagen staan op de bijlagen.

Bij de tweede mail wordt nog een mooie zomerse groepsfoto gezonden en een foto van de winnaars van de 4 km bosloop Schoorl.

Kalender:
Zondag, 19 november: Zevenheuvelenloop Nijmegen.
Vrijdag, 24 november: Algemene ledenvergadering Schoorlse IJsclub om 20.00 uur in de Blinkerd.
Zondag, 26 november: vrij