Loopjournaal 15 november 2017

2017-11-26 0 Door Dennis van Dok

Loopjournaal vanaf woensdag,
Woensdag. 12 lopers, maar let op 7 vrouwen en 5 mannen.
Carla deed een fikse warming-up en Klaas de training. Eerst de loopoefeningen op de parkeerplaats, daarna 5 rondjes langs het monument om goed warm en los te worden. Het was erg donker, bijna warm en geen neerslag. Als training rondje Hogenolweg met tempo twee vlakken tussen 3 lantaarnpalen, terug weer 1 vlak gaan en 1 vlak uitlopen. Om 20.30 uur weer bij de kleedkamer.

Zaterdag 18 november.
3 dames en 3 heren. 7 blokken van 7 minuten rustig aan en 3 minuten tempo. Na
12,5 weer terug bij het bankje. Goed gewerkt!

Zondag,
Zevenheuvelenloop Nijmegen over 15 km. Roland kon helaas niet starten vanwege een lichte blessure aan zijn hamstring van afgelopen woensdag. Zijn dochter Nicolien liep de 15 km in 1.35.59. Trots en tevreden.

Maandag 20 november.
4 wandelaars en 5 lopers. Start in de regen. Lopers gingen rondje Nieuweweg.
Lekker gelopen, 7,5 km en ruim voor achten weer droog terug. Thuisblijvers hadden ongelijk😊

Vrijdag, 24 november om 20.00 uur Schoorlse IJsclub vergadering in de Blinkerd.
Alle leden, ook van Chronos, zijn uitgenodigd.

Vrijdag, 24 november: Algemene ledenvergadering Schoorlse IJsclub om 20.00 uur in de Blinkerd.
Zondag, 26 november: vrij
Zondag, 3 december, ook vrij.

Dit was toch wel een gebeurtenis. Een verslag uit 2002!!!!!!!

19e Zevenheuvelenloop op zondag, 17 november 2002.

Na een training onder leiding van Chiel van de Garde hebben wij overlegd om mee te doen aan de zevenheuvelenloop in Nijmegen.
Gerard Pater kreeg het bij zijn werkgever voor elkaar dat hij uit de leden van de STG Schoorl een ING-ploeg mocht formeren. De ploeg bestond uit 12 personen:
Gerard Pater, Roland Broersen, Rob van Andel, Mira Bruin, Sander Bergers, Emmeke Smit, Henk Smit, Jan Hoogeboom, Margje Hoogeboom, Juliet Pronk, Klaas Tillema en als mental coach Sander Nanne.
Om 9.07 uur op de zondagmorgen verzamelden wij ons op het NS station Alkmaar, voordat wij de trein instapten hebben wij de treinkaartjes afgestempeld, later bleek dat veel sporters dit hadden vergeten. We hadden een vroege trein genomen en konden bij elkaar zitten: 3 banken van 4 personen. We hadden op een lange reis gerekend en voor Amsterdam kwamen de thermoskannen koffie al te voorschijn en Rob had appeltaart meegekregen van zijn moeder Mieke. Heerlijk. Wij zaten in een rechtstreekse trein, en op een gegeven moment was het zo vol dat de sporters bij lange niet meer konden zitten. Op het station van Nijmegen was het een zeer sportief gezicht, gelukkig hadden wij allemaal het rode Amsterdam marathon jasje
aan, zodat we niemand verloren hebben. Bij het Keizer Karel plein werden wij
door de ING verwelkomd in Restaurant De Vereeniging. Eerst werd de loopkleding uitgedeeld, omkleden en met 800 medesporters op de foto, ook is er een foto gemaakt van ons twaalven die misschien elders in dit blad is afgedrukt. Op naar de start en wat denk je: er waren 20.000 lopers, maar goed georganiseerd, iedere loper had een eigen gekleurd stipje op het startnummer. 13.00 uur start. Begin van een 15 km-loop. Wij konden goed wegkomen, brede asfaltweg, prima loopweer, met bijna een zonnetje, op naar de 7 heuvels. Al lopende kom je langs attracties, zoals het Afrika museum, de luchtmachtkazerne, waar je vroeger met het schoolreisje naar toe ging. Onze ploeg was goed getraind in de Schoorlse duinen zodat eigenlijk de 7 heuvels niet een echt probleem waren, wel een prachtig gezicht alle lopers op een glooiende weg, echt om mee te maken. Langs de gehele route stond erg veel publiek wat het lopen erg gezellig maakte. De route is rechtdoor en twee keer linksaf en dan ben je weer op de terugweg. Het moeilijkste gedeelte was de scherpe afdaling terug naar de stad, dat voelde je achterin je benen. Finish. Wat is de tijd? Waar zijn de anderen? Gelukkig heeft Rob van Andel de exacte tijden opgenomen en die zijn elders in dit blad gepubliceerd.
Terug naar De Vereeniging, en al gauw was onze ploeg weer kompleet, iedereen was opgetogen. Dan omkleden, soepje en een broodje van het huis en bijpraten, och, wat is dat toch gezellig. Later op de middag weer naar het NS station voor de trein van 17.20 uur, de grootste sportersdrukte was al weer voorbij en konden wij weer bij elkaar zitten, inmiddels was het al donker geworden en om 19.30 uur waren we terug in Alkmaar.
Een lange maar gezellige dag.
Schoorl, 3 december 2002.

Helaas geen foto uit 2002 mar wel uit 2003.