Loopjournaal 29 november 2017

2017-12-10 0 Door Dennis van Dok

Loopjournaal vanaf woensdag,
Woensdag, het was koud, het was erg donker, het regende, niet echt een avond om te gaan hardlopen, maar………..17 deelnemers!!!!! (weer internationaal) 10m/7v.
Maar eerst shirts passen, want de lopers krijgen een shirt van Chronos en toen naar buiten. Carla liet ons op de parkeerplaats al goed zweten (het was toch niet zo koud). Rob deed de oefeningen richting Groet. Halverwege start van de
training: 1 minuut, 1 R, 2 minuten, 1R = 5 minuten x 6 = 30 minuten en wel het rondje Nieuwe Weg. Want er was maan en het was toch niet zo donker. Het hardlopen ging maximaal, rust wandelen en de groep weer bij elkaar. Goed en dus maximaal hardlopen op de Nieuwe Weg. (Halverwege toch nog een bui.) Net op de Zeeweg alle 6 gehad en kollektief naar beneden. De overgebleven lopers waren om
20.30 uur bij het kleedgebouw. Weer flink wat gedaan onder eigenlijk wel prima omstandigheden.

Jaap Bootsma gaat, na een onderbreking, woensdag weer meelopen.

Zaterdag, 10 lopers, paar graden boven nul, geen wind. Vanaf het bankje schema
7+3=10 minutenx7= 70 minuten.(7 minuten tempo-duur + 3 minuten volledig
7+tempo)
Nico had de leiding. Eerste traject tot het te donker werd over het paardenpad.
Daarna verder over Blijdenstein en Van Steinweg naar de Zeeweg. De laatste 2 keer de Nieuweweg heen en terug. Bij het bankje (in het donker) 13 km. Mooie training voor Egmond. Volgende week 90 minuten (of de week erna vanwege de Bosloop Schoorl).

Maandag, 4 december
Loopjournaal 4 december “ zie de maan schijnt door de bomen”

Eindelijk weer eens een mooie rustige avond om lekker buiten te zijn.
Vol verwachting klopte de hartjes van 7 lopers en 4 wandelaars zonder gein.

Serieus de duinen in met maanlicht eerst in de rug, De duinen uit bij Il Primo en via de postweg duinweg weer terug

10 KM schoon aan de haak,
Met voor de wandelaars ook dito vermaak

Met kop van de week er weer af
Heeft Sint de de vrije baan morgen in gezwinde draf

Groet Nicolaas en zijn Pieter…..

Nieuws,
Hallo Klaas,
Dank je wel voor je bericht. Mijn blessure, die ontstond na de eerste keer weer te hebben geschaatst, is gelukkig intussen achter de rug. De schaatstraining heb ik weer opgepakt en dat gaat goed. Samen met Ad, Rob en Wijnand ben ik lekker aan het schaatsen op maandagavond en donderdagavond. De woensdagavond looptraining past daar op dit moment even niet meer in. Wel ben ik van plan de zaterdagmiddagloop weer op te pakken. Vanaf volgende week zaterdag 9 december ga ik dat doen. De hartelijke groeten voor de lopers van de woensdagavond en de zaterdagmiddag.
Ik vind het prima hoor om mijn bericht op te nemen in het loopjournaal.
Hartelijke groet,
Simon Bakker.

In de nacht van 1 op 2 december was het echt winter in de duinen. Gerard Pater heeft het bekende weerstation dat staat in het duin (heideveld achter t
Klimduin) via de computer geraadpleegd. Om 3.30 uur was het 5.4 graden onder nul. Zie de bijlage.

De Dweilpauze nr.2 is rondgebracht, waarin mooie verhalen en informatie. Kopij voor de editie 3 voor woensdag, 13 december 2017. Iedereen mag een tekst/verslag inleveren hoor!!!!

Op 3-12-2017 is door de Noor Sondre Nordstad Moen het Europees marathonrecord verbeterd op 2.05.48 uur in Fukuoka Japan (was 2.06.36 uit 2000).
Wereld record marathon staat op 2.02.57 Berlijn 2014 van Dennis Kimetto.

Midwinterloop Egmond Binnen op zaterdag, 9 december 2017, start om 11.00 uur
7,6 km en 16,8 km € 5,–. Inschrijven bij de Schulp.

Vierde Bosloop Schoorl uit een serie van vier.
Bosloop Schoorl op zondag 10 december
Sportclub Chronos organiseert zondag 10 december een hardloopwedstrijd door de Schoorlse Duinen. Je loopt over onverharde paden, dwars door het mooie bos- en heidegebied van Schoorl. Er is keuze uit twee afstanden, de 4 kilometer en de
10,5 kilometer. De start is om 10.30 bij Grandcafé GNAP, onderaan het Klimduin in het centrum van Schoorl. Inschrijven kan daar vanaf 9.30 uur. Kosten € 4,00, met medaille € 5,00. Informatie: Klaas Tillema, tel 072-5091518 of kj.tillema@quicknet.nl. Zie ook www.sportclubchronos.nl

Zaterdag, 9 december: Midwinterloop Egmond-Binnen.
Zondag, 10 december: VIERDE BOSLOOP SCHOORL.
Zondag, 17 december:
Zondag, 24 december: Bosloop AV Nova te Schoorl.(niet in competitie.) Dinsdag, 26 december: Kerstloop Bergen.
Zondag, 31 december: