Loopjournaal 28 februari 2018

2018-03-12 0 Door Dennis van Dok

Onder redactie van Klaas Tillema

Loopjournaal vanaf woensdag,
Echt winter, 10 graden vriezen, gevoelswaarde -16. Zeer harde wind uit het oosten.
Alles klaar voor de woensdagavondtraining, juiste kleding.
Maar NIET gegaan. Te koud????
Maar om 18.30 uur bekerwedstrijd AZ op de televisie en om 19.00 uur eerste schaatsmarathon op natuurijs in Haaksbergen.
Niet getraind, wel mooie dingen gezien.
Toch een verslag:
Hoi Klaas, stuur je even een berichtje. Ik hoorde van Henk, dat er gister 3 man (2 dames, 1 heer) + de trainer! Hebben we dat ooit beleefd? Henk wilde een stukje mee, dus vandaar. Het werd gezellig rondje Achterweg, want Rob had een duurloop op het programma. Rob paste zich wat aan Henk aan, dus hebben ze gezellig met elkaar gelopen, heen en terug over de Achterweg. Bij de Zeeweg ging Henk eraf en de overigen gingen nog door het dorp……..groetjes emmeke.

Vanaf donderdag, 1 maart 2018!!!!!!!! Schoorlse ijsbaan open, ook op vrijdag en zaterdag, met s morgens jeugdschaatsen.

Zaterdag, Klaas en Yde als lopers. Gewoon even een mooi rondje door de kerf – SaZ en de Zeeweg terug (met tegenwind) toch mooi 11 kilometer in 1 uur en 10 minuten.

Zondag, Om 9.00 uur 7 lopers voor een even mooi fijn rondje onder leiding van Dick. (Verbrande pan, het oude Nova loopje)

Om 12.00 uur start Den Helder-Schagen over 25 km.Deelnemer Paul Blom heeft onder ideale omstandigheden gelopen in een tijd van 2.00.37 uur. De dooi was juist een kwartier ingetreden, gelopen in een groep van 5 man om en om tegen de wind, ging super. Soms een klein zonnetje. Goed voor de 8 ste plaats in zijn categorie. Het is toch een heel eind 25 km: Den Helder, Donkere Duinen, Julianadorp, Groote Keeten, t Zand over de vlotbrug langs het Noordhollands kanaal, De Stolpen met nieuwe rotonde, Schagerbrug, industrieterrein, door het tunneltje, naar de finish in het centrum van Schagen!!!!!

Maandag,Hoi Klaas, wat een verschil met vorige week! Met een heerlijk temperatuurtje en geen wind gingen 4 man voor het conditie-wandelen. Via de Bobbeleweg naar de polder, genietend van de stilte, richting Groet. Over het bruggetje en langs de tennisbanen, door plan Groetincke naar de Hargerzeeweg en via de Achterweg weer terug. Afstand 6.88 km in 9.59 minuten per km…..groetjes Emmeke.

De nieuwe Dweilpauze is weer uit. Kopy aanleveren voor 28 maart 2018.

Op vrijdagavond, 6 april 2018 om 20.00 uur SEIZOENSSLUITING bij Dopersduin, aan de Oorsprongweg te SCHOORL.
ALLEN KOMEN.
Wel een berichtje naar de organisatie dat je komt. (Voor de dikke koeken.)
Zie: www.sportclubchronos.nl en de nieuwe Dweilpauze.

Onze oud-trainer Chiel vd Garde is nog goed bezig. Schaatsen op het Vogelmeer op 2 maart 2018.

BELANGRIJK BERICHT:
HELPEN OF HARDLOPEN op en bij het Zandvoort-auto-circuit op 25 maart 2018.
Zondag 25 maart organiseert Le Champion de jaarlijkse hardloopwedstrijd op het circuit te Zandvoort. Ook al vanaf het begin helpen we met een 8-tal mensen bij het opbouwen van de kramen, ophangen van spandoeken en het uitdelen van water het aanmoedigen van onze bekenden en daarna het opruimen van de troep. We zoeken dus weer voor die dag een aantal mensen, die de handen uit de mouwen willen steken.
Voel je daarvoor meld je dan even bij Wim Kraakman en geef dan gelijk je t-shirt-maat door. Vervoer wordt geregeld. Graag aanmelden bij wimkraakman@hotmail.com

Zondag,11 maart 2018: CPC, DEN HAAG 21,1 KM
Zondag, 25 maart 2018: Brijderloop Alkmaar 10 km
Zondag, 25 maart 2018: Circuitloop Zandvoort 12 en 21,1 km
Zaterdag, 31 maart 2018: Paasrun, Oosterbaan sport 9 km
Maandag, 2 april 2018: Paaspolderloop Nieuwe-Niedorp 5 en 10 km
Zondag, 8 april 2018: De Dijkloop Koedijk 10,5 km
Zondag, 8 april 2018: Marathon Rotterdam
Vrijdag, 13 april 2018: Cityrun Heerhugowaard 10 km
Zondag, 22 april 2018: 10 EM Schagen 16,1 km
Woensdagavond, 9 mei 2018: Cityrun Alkmaar 10 km.
Zaterdag, 12 mei start om 8.30 uur FIETSRONDJE TEXEL.