Loopjournaal 7 maart 2018

2018-03-18 0 Door Dennis van Dok

Onder redactie van Klaas Tillema

Loopjournaal vanaf woensdag,
Woensdag, 10 lopers, even gewinnen aan het weer, is het nu koud of warm. Ja even uitzoeken. Gerard was de trainer en Carla deed de warming-up. Training in blokken van 10 minuten: 4 minuten, 3 minuten, 2 minuten en 1 minuut, hoe korter de tijd hoe sneller hardlopen. In een ommezien bij het Witte kerkje Groet, daarbij was de weg vrij om het rondje Nieuwe Weg te doen, het was weer mooi lopen. Op de Zeeweg uitlopen. Terug om 20.27 uur. (Henk ging het gehele rondje mee!!)
Schoorlse IJsbaan bedankt voor de koeken!!!!!!!
Zaterdag, 9 lopers, wat een verschil met de vorige week, nu 14 graden. Drie weken achter elkaar hetzelfde rondje, steeds ander gezelschap (behalve Carla) en steeds ander weer. Eerste keer stevige oosterwind, tweede keer 5 graden vorst, nu geen wind en 14 graden boven nul. 12 km in 1 uur 18.
(Op de zondag was de NK cross in Amsterdam ook over 12 km. De snelste liep in 43.27. Ze hadden ook met ons kunnen meelopen.)
Zondag, Yde Dekker was deelnemer aan de CPC-Den Haag, prima omstandigheden, heeft er van genoten, tijd viel wat tegen 1.54, wel een mooie dag. Dit was de 3e halve marathon voor Yde in 3 maanden: Egmond aan Zee, GUS en CPC.
Maandag, Hoi. Klaas, 6 man op pad voor het hardlopen en 4 man voor het conditie wandelen. Heerlijk weer, regen opgehouden! Achterweg, Nieuwe weg , Zeeweg terug. We verlangen naar het licht om weer door de duinen te crossen! De variatie voor een route is wat weinig nu. Lekker het hoofd geleegd na vanmiddag….7.380 meter in 10 minuten de km. Groetjes Emmeke
Na 3 mooie schaatsdagen is de Schoorlse ijsbaan weer leeg, alle water is er af en het wordt vanzelf weer groen.
BELANGRIJK BERICHT:
HELPEN OF HARDLOPEN op en bij het Zandvoort-auto-circuit op 25 maart 2018.
Zondag 25 maart organiseert Le Champion de jaarlijkse hardloopwedstrijd op het circuit te Zandvoort. Ook al vanaf het begin helpen we met een 8-tal mensen bij het opbouwen van de kramen, ophangen van spandoeken en het uitdelen van water het aanmoedigen van onze bekenden en daarna het opruimen van de troep. We zoeken dus weer voor die dag een aantal mensen, die de handen uit de mouwen willen steken.
Voel je daarvoor meld je dan even bij Wim Kraakman en geef dan gelijk je t-shirt-maat door. Vervoer wordt geregeld. Graag aanmelden bij wimkraakman@hotmail.com

Op vrijdagavond, 6 april 2018 om 20.00 uur SEIZOENSSLUITING bij Dopersduin,
aan de Oorsprongweg te SCHOORL.
ALLEN KOMEN.
Wel een berichtje naar de organisatie dat je komt. (Voor de dikke koeken.)
Zie: www.sportclubchronos.nl en de nieuwe Dweilpauze.
Zondag, 25 maart 2018: Brijderloop Alkmaar 10 km
Zondag, 25 maart 2018: Circuitloop Zandvoort 12 en 21,1 km
Zaterdag, 31 maart 2018: Paasrun, Oosterbaan sport 9 km
Maandag, 2 april 2018: Paaspolderloop Nieuwe-Niedorp 5 en 10 km
Vrijdag, 6 april om 20.00 uur bij Dopersduin: seizoensafsluiting.
Zondag, 8 april 2018: De Dijkloop Koedijk 10,5 km
Zondag, 8 april 2018: Marathon Rotterdam
Vrijdag, 13 april 2018: Cityrun Heerhugowaard 10 km
Zondag, 22 april 2018: 10 EM Schagen 16,1 km
Woensdagavond, 9 mei 2018: Cityrun Alkmaar 10 km.
Zaterdag, 12 mei start om 8.30 uur RONDJE TEXEL.