Loopjournaal 4 April 2018

2018-04-16 0 Door Dennis van Dok

Onder redactie van Klaas Tillema

Loopjournaal vanaf woensdag,
De laatste weken onregelmatig getraind en dan begin je weer:
De kou is verdwenen, geen harde oostenwind meer, normaal weer naar buiten en s avonds is het licht tot na half negen. Het lampje hoeft niet meer aan arm/been. Andere loopkleren uit de kast. Weer zin in.
Woensdag begon het weer. Gerard was de trainer en gebruikmakend van het licht het duin in. En met een speciale opdracht voor de 11 lopers. Rondje Schoorls Nok.
Bij het bankje het duin in en om er te komen alle duinen omhoog en omlaag met als hoogste het Schoorls nok. Gerard lette goed op alle lopers waardoor sommigen een kortere route gingen. Maar op het Nok was iedereen PRESENT.
Goed gedaan Gerard.

Dit weekeinde was er heel wat te doen:
Vrijdagavond was de slot- en bindingsavond van Sportclub Chronos en werd gehouden in het Dopersduin Schoorl. Een mooie gelegenheid om elkaar op een andere manier te ontmoeten. Er was ruimte voor de uitreiking van de schaats- en loopprijzen en om de medewerkers/sters van de Bosloop Schoorl in het zonnetje te zetten. En toen waren er spelletjes, in steeds wisselende groepjes rondom een tafeltje voor een nieuw spelletje. We hebben vreselijk gelachen en veel plezier gemaakt. Als bijlage de foto s (van Gerard Becker) van de winnaars, niet iedereen was aanwezig en van de vrijwilligers van de Bosloop Schoorl met de uitslagenlijst.
Op zondag de prijs naar Marcella gebracht, goed voor de eerste prijs lange afstand.
En Dick (zelf goed voor een loopdiploma met een gouden randje) maakte een foto.
Vanaf dat moment stond Emmeke’s Mondags runners-app roodgloeiend van de felicitatieberichten.

Zaterdagmiddag 4 uur. 8 lopers voor de eerste keer in korte broek en shirt (en dat was nog te warm). Nico was de trainer en Carla voor de tijd. Blokken van 10 minuten, schema 6 en 4 minuten (deze versnellen). Nico had prachtige smalle paadjes (nog net geen paardenpad) uitgezocht en kris kras door het duin (en zweten).
Heb er van genoten. Na 1 uur en 5 minuten terug. Prima training!!!!!!
De zondagmorgenlopers spraken met elkaar af om bij De Blinkerd te parkeren, omdat het sportveld Schoorl bij de Molen gesloten!!!!!! is om te parkeren. Maar niet alle lopers waren aanwezig. Leon appte: Het is echt warm vandaag. Sander en ik hadden het al zwaar op ons rondje van 12 km om 9.00 uur
Want:
Yde zou met zijn werk deelnemen aan de estafette tijdens de Marathon Rotterdam.
Maar……kon geen team samenstellen. Nu is natuurlijk niet iedereen een hardloper.
Toen maar krachttraining gedaan en een straatje aangelegd bij zijn huis.
Dick Ernste was vrijdag al vertrokken naar Berlijn om op zondagmorgen om 10 uur 05 minuten te starten op de halve marathon. (Berlin Halbmarathon).
Hij berichtte: eindtijd 1.36.46. Warm en vooral heel erg veel lopers.
Met dank aan de Duitse politie.

En Paul Blom die ging in z’n eentje richting Den Helder voor de halve marathon.
Paul had de kou van de wedstrijd Den Helder-Schagen nog in zijn lijf en nu was het zo maar boven de 18 graden, geen wind en gelukkig hoge sluier bewolking.
Hij berichtte het volgende:
1.37.09. Ging heel goed. Eerste loop in korte broek.
Eerst een bakkie met Jan Berkhout. (Zeker om de eerste duintraining van as dinsdag door te nemen).
Tijdens het lopen was het bijna windstil en niet te warm.
Alles weer eens in mijn eentje gelopen. Is een leuke kleinschalige wedstrijd. (416 deelnemers op de 21,1 km).
Prima gedaan Paul.

En zelf. Om 10 voor 10 de TV aangezet voor de Marathon Rotterdam. Eerste die ik, voor de start, in beeld zag was Sven Vroom (bekend van de Taartloop). Zijn tijd kon ik nog niet vinden omdat iedereen natuurlijk aan het zoeken was.
Eigenlijk dus heel slecht weer, nog niet gewend aan het mooie weer, nu al te starten op de hele marathon.
Was van plan om de start te bekijken om daarna wat anders te gaan doen, maar heb vervolgens gezien de kilometerpunten: 5, 10, 15, 20, 25, 30, 35, 40 en 42.195 dus de hele wedstrijd en heb er van genoten: prachtige wedstrijd met een verrassende winnaar op de laatste kilometer en ook de nodige tragiek en een nederlandse winnaar van de TDR.
Aansluitend het verslag van de dramatische AZ-wedstrijd!!!!!!!
Overgaand in Parijs-Roubaix. Moest me er van losrukken.
De nieuwe Dweilpauze is uit, de laatste van het seizoen.
Vrijdag, 13 april 2018: Cityrun Heerhugowaard 10 km
Zondag, 22 april 2018: 10 EM Schagen 16,1 km
Woensdagavond, 9 mei 2018: Cityrun Alkmaar 10 km.
Zaterdag, 12 mei start om 8.30 uur FIETSRONDJE TEXEL