Update corona maatregelen

2021-01-13 0 Door Jim van Elst

Deze week maakte het kabinet bekend dat de corona maatregelen zoals die op dit moment gelden, met nog eens met 3 weken worden verlengd tot half februari. Voor ons houdt dit in dat de trainingen voor de leden van 18 jaar en ouder tot nadere berichten opgeschort blijven. Inmiddels is de het protocol voor schaatsen op De Meent verder aangescherpt, en mogen de groepen niet groter zijn dan 100 schaatsers. Voor het jeugdschaatsen betekent dit, dat op het zaterdagochtend uur vooralsnog niet gereden kan worden. Het woensdagmiddaguur komt niet tot 100 schaatsers en kan wel doorgaan.

Inmiddels zijn we al ruim over de helft van het schaatsseizoen, en als bestuur houden we er rekening mee dat deze situatie in meer of mindere mate nog tot het eind van het seizoen zal duren. Daarom hebben we besloten dat er een vorm van compensatie zal komen voor de gemiste trainingen en wedstrijden. Met name voor de abonnementhouders, maar ook voor de hardlopers en andere leden. Hoe de regeling eruit komt te zien is nu nog niet bekend. Wel heeft Chronos geld op de begroting hiervoor gereserveerd. Ook heeft de Schaatsfederatie Alkmaar aangekondigd dat de gelden die overblijven door de lagere kosten voor het huren van ijs, aan de verenigingen zal worden terugbetaald.

Aan het eind van het seizoen zal de balans opgemaakt worden en zal er een compensatieregeling worden opgesteld. Wij hopen dat er in het voorjaar weer genoeg ruimte zal zijn om de zomertrainingen te kunnen oppakken.

Het bestuur.